عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقتصاد مقاومتی با فرهنگ سازی اقتصادی محقق می شود

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

اقتصاد مقاومتی با فرهنگ سازی اقتصادی محقق می شود

اقتصاد مقاومتی با فرهنگ سازی اقتصادی محقق می شود

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و تحقق این هدف باید فرهنگ اقتصادی داشت و آن را سرلوحه کار خود قرار داد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"ابراهیم مبارک قدم" در نخستین شورای اداری اداره کل درسال 95 اظهارکرد: فرهنگ اقتصادی به این معناست که از منابع محدود موجود استفاده بهینه کرد و در غیر این صورت بهبود شرایط امکان پذیر نیست.

به گفته وی، برای بهبود شاخص های توسعه با توجه به محدودیت منابع باید رفتار سازمانی را اصلاح کرد و این مساله از مواردی است که اقتصاد مقاومتی بدان توجه دارد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه موضوع هزینه و فایده پروژه ها به مقوله اقتصاد مقاومتی بر می گردد، افزود: ضرورت و چگونگی اجرا و نحوه زمان بندی و تامین منابع پروژه ها نیز از مقوله های مورد توجه در اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در سطح کلان و در حوزه وزارت راه و شهرسازی دو هدف در موضوع اقتصاد مقاومتی دیده شده که مدیران ستادی باید بر روی آن معطوف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یکی از موضوعات مورد توجه وزارتخانه را در اقتصاد مقاومتی، تسهیل و افزايش ترانزیت کالا و مسافر از مبادی ورودی و خروجی کشور بیان کرد و گفت: در مقیاس استانی این موضوع، استان گلستان باید با اولویت قراردادن توسعه محور خوش ییلاق به سمت سمنان و گنبد و همچنین تعریض و اصلاح جاده اصلی و يا جاده نفت به سمت محور اینچه برون و تكميل بزرگراه گلوگاه تا خراسان شمالي و ساخت آزاد راه نوكنده تا آشخانه (در اولويت بعدي) در این جهت حرکت کند.

به گفته مبارک قدم، توجه به مبحث 19 مقررات ملی و صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش بهره وری انرژی در بخش حمل و نقل وساختمان وشهرسازی از برنامه های دیگر در ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارتخانه قرار دارد که باید بیشتر مورد توجه ادارات شهرستانی و مدیریت ها از جمله مدیریت مسکن و ساختمان و شهرسازی قرار گیرد.

وی، مدیریت حوادث غیر مترقبه را از موضوعات دیگر در ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و گفت: سیل از مخاطرات اصلی استان است و برای مقابله با آن نیاز به تهیه بسته ای داریم که در آن

 اقدامات نرم افزاری و سخت افزاري و اتفاقاتی که خواهد افتاد و امکانات مورد نیاز در قالب برنامه سه ماهه از سوی مدیریت بحران اداره کل و با هماهنگی دستگاههای متولی دیده شود.

مبارک قدم با بیان اینکه برای بهبود استفاده از منابع به مهندسی ارزش و اولویت بندی پروژه ها نیاز داریم، گفت: ریز پروژه های پیشنهادی سال 95 به ادارات شهرستانی ارسال می شود تا با بررسی بیشتر، میزان همپوشانی ادارات شهرستانی و مدیریت ها ارزیابی شود.

مبارک قدم همچنین اظهار کرد: کمرنگ شدن حساسیت ها بر روی فعالیت های امانی در اداره کل و توجه به آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها برای دیده شدن بخشی از اعتبارات به این موضوع، ساماندهی و مدیریت ماموریت های اداری از موارد مورد توجه در ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با اشاره به اجرای دو طرح راهداری زمستانه و نوروزی، افزود: با افزایش ایمنی جاده های اصلی و فرعی استان شاهد کاهش آمار تصادفات در نوروز 95 بوده و این مساله بازخورد مطلوبی در بین مقامات استانی و ملی داشته که به تلاش راهداران و برنامه ریزی مدیران و روسای شهرستانی برمی گردد.

در ابتدای جلسه با مرور مصوبات جلسه قبلی، هریک از مدیریت ها و مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل به توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام شده در زمینه مسایل مربوط به حوزه های کاری خود، پرداختند.

 

اقتصاد مقاومتی با فرهنگ سازی اقتصادی محقق می شود

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .