عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعاليت كارگروه تخصصي ستاد بازآفريني شهري در گلستان آغاز شد

با هدف بازآفريني شهري پايدار در محلات هدف:

فعاليت كارگروه تخصصي ستاد بازآفريني شهري در گلستان آغاز شد

 كارگروه ارتقاي اقتصادي، مشاركتهاي مردمي و تسهيلات كه از كارگروه هاي تخصصي ذيل ستاد استاني بازآفريني شهري پايدار است، فعاليت خود را با هدف احياء، بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري در استان گلستان آغاز كرد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، اين كارگروه با هدف تحقق اهداف سند ملي راهبردي احياء، بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري و همچنين رصد و مديريت امور اقتصادي، اشتغال، فرصت هاي شغلي و جلوگيري از بروز مسايل و مشكلات ناشي از بيكاري در محدوده ها و محله هاي هدف احياء، بهسازي و نوسازي شهري تشكيل شده است.

در اولين نشست كميته كارشناسي اين كارگروه به بررسي مشكلات، آسيب ها در محلات هدف و اقدامات انجام شده دستگاههاي اجرايي استان در جهت احياء، بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري پرداخته شد.

پس از بحث و تبادل نظر پيرامون اين مسايل مقرر شد فعاليت دستگاههاي اجرايي عضو كارگروه در اين زمينه به دبيرخانه كارگروه كه اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان است، ارسال شود تا اقدامات بعدي جهت هماهنگي و انسجام و پرهيز از موازي كاري فعاليت ها در اين محدوده ها صورت گيرد.

برنامه ريزي براي اجرايي كردن طرح هاي توانمند سازي مصوب سكونتگاههاي غيررسمي توسط اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي با هدف هماهنگي دستگاهها و اطلاع از وضعيت مطالعات صورت گرفته در اين محلات در جلسات آتي، از مصوبات ديگر اين نشست بود.

ستاد ملي بازآفريني شهري در راستاي اجراي مفاد سند ملي راهبردي احياء،بهسازي،نوسازي و توانمند سازي بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري(مصوب مورخ 16/6/93هئيت وزيران)با هدف تدوين ساز و كارهاي تعامل و اقدام مشترك نهادهاي دولتي، عمومي، مردمي، تعاوني و خصوصي و همچنين بستر سازي جهت ايجاد اشتغالات خرد و فرصت هاي شغلي پايدار؛ تشكيل كارگروه ارتقاي اقتصادي و مشاركت هاي مردمي و تسهيلات ستادهاي ملي و استاني بافت هاي ناركارآمد(سكونتگاههاي غيررسمي، بافت هاي فرسوده و...)را تصويب و ابلاغ كرده است.

از اهداف ديگر اين ستاد براي تشكيل كارگروه فوق، بستر سازي به منظور پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از نداشتن مهارتهاي زندگي و مهارت هاي موردنياز بازار كار با ارائه تسهيلات ،ايجاد فرصتهاي شغلي،آموزش فني و حرفه اي و... بوده است.

در سطح استان گلستان 2300 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 151 هکتار آن به عنوان بافت تاریخی در شهر گرگان شناسایی شده است.

میزان سکونتگاههای غیررسمی استان نیز، 405 هکتار می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .