عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور27 گروه موسیقی و آیینی در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان


حضور27 گروه موسیقی و آیینی در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

حضور27 گروه موسیقی و آیینی در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

 هم زمان با هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، 27 گروه موسیقی و آیینی، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رییس ستاد برگزاری این جشنواره با اعلام این مطلب گفت: با توجه به این که هم زمان با هشتمین دوره از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، دوستداران فرهنگ و هنر اقوام ایرانی باردیگر گردهم می آیند، 27 گروه استانی و کشوری نیز دراین دوره برنامه های موسیقی وآیینی خود را اجرا خواهند کرد.

 

قربان عباسی درادامه به این گروه ها اشاره داشت و افزود: گروه های موسیقی و آیینی محلی گلستانه، قزاق، ذکرخنجر و رقص اوچ دپدی ترکمن، گروه موسیقی کتول، خوزستان، گیلان،مازندران، هرمزگان و... در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور هنرمندان و صنعتگران خارج ازکشور دراین جشنواره، تعدادی از غرفه های صنایع دستی، به صنایع دستی کشورهای خارجی، همسایه و فارسی زبان همچون ارمنستان، عراق، کوبا، سریلانکا، ژاپن، مصر، لبنان، اقلیم کردستان عراق، افغانستان، قزاقستان وآلمان و غنا و... اختصاص یافته و 165غرفه نمایشگاهی از کل کشور نیز درنمایشگاه جشنواره هشتم فرهنگ اقوام ایران زمین، هنرو صنعت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی اذعان داشت: میهمانان داخلی و خارجی در همه سطوح اعم از سفرا وکاردارها، هنرمندان صنایع دستی خارجی، مدیران کل استانها و هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور و ... در این جشنواره حضور خواهند یافت و میهمانان ویژه شامل : سفرا ، مدیران ارشد سازمان ، مدیران کل استانها ، خبرنگاران رسانه های خارجی و ملی نیز از میهمانان این دوره از جشنواره می باشند.

 

عباسی در ادامه تصریح نمود: تورسفرا و مدیران ارشد سازمان مرکزی و مدیران کل استان ها نیز درطول این جشنواره برگزار می شود.

 

رییس ستاد برگزاری این جشنواره همچنین یادآور شد: 13سیاه چادر اقوام ایرانی شامل سیاه چادرعشایراستان گلستان، آلاچیق محلی گلستان، طبیعت استان گلستان، آلاچیق ترکمن، سیاه چادراستان های مختلف در این جشنواره برپا خواهد شد و 10 غرفه سوغات استان ها و همچنین 10 غرفه سوغات وآش و 40 غرفه گردشگری وجوامع وهمچنین 10 روستای هدف گردشگری نیز در این دوره از جشنواره ، به معرفی سوغات و جاذبه های گردشگری خود خواهند پرداخت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تنوع درغرفه های سوغات وآش ، تنوع درحضور هنرمندان وصنایع دستی خارجی وهمچنین تنوع در گروه های موسیقی جشنواره از شاخصه های هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین می باشد.

 

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین16 لغایت 19 مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار می شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 1413
  • کد خبر : 2367