عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت صندوق کارآفذینی از طرحهای گردشگری و بوم گردی شهرستان علی آباد

در دومین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول مطرح شد:

حمایت صندوق کارآفذینی از طرحهای گردشگری و بوم گردی شهرستان علی آباد

 دومین جلسه کارگروه اشتغال باحضوراحمد تجری مفردفرماندارشهرستان،عباسی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی گلستان،حسن پهلووری مدیرصندوق کارآفرینی امید استان گلستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.
در این جلسه فرماندار با بیان اینکه  فرصت های خوبی در بخشهایی از بد نه دولت جهت حمایت از جوانان و ایجاد و اشتغال وجود دارد فرمودند پس تلاش کنیم با راهنمائیها نیازمند یهای  جوانان را بر طرف نمایم وبایک فرهنگ سازی خوب وبا ایجاد کارگاهها وآموزشهای لازمه آنان را یاری نماییم .همچنین می طلبد که مسئولین ادارات و بانک ها با توان بیشتر حامی ایجاد اشتغال بوده و با احساس مسئولیت در این بخش آن را بعنوان یک تکلیف احساس کنند .
ایشان اظهارداشت:هدف دولت از اختصاص تسهیلات کم بهره به بخشهای حمایتی در راستای ایجاد اشتغال، تحقق اشتغال بوده و اعضاء کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نیز باید با تلاش ویژه و پیگیری مستمر از انحراف اعتبارات اختصاص یافته جلوگیری کنند تا به واسطه پرداخت این تسهیلات به اقشار آسیب پذیر بتوان اشتغال ایجاد کرد و از آسیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری بکاهیم.
آقای  پهلوری مدیر صندوق کار افرینی امید استان در این جلسه ضمن معرفی صندوق کارآفرینی امید به تشریح ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات این صندوق در قالبهای خانگی خویش فرمایی کارفرمایی و کار افرینی، پشتیبان و برندهای ملی پرداخت. ایشان با ارایه گزارش عملکرد سال 94 صندوق در حوزه تسهیلات با عملکرد 103 درصدی از اعضای کارگروه اشتغال شهرستان خواست تا با شناسایی کار آفرینان و نیز با تسهیل در فرایند اعطای مجوزها ضمینه عملکرد بهتر از سال گذشته را برای شهرستان و استان فراهم نمایند.
در این جلسه ایشان در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از طرحهای زود بازده در قالب حمایت تامین مالی خرد با شعار هر روستا یک محصول  در خصوص ساماندهی گردشگری و طبیعت گردی در منطقه محمد آباد شامل ساماندهی بازارچه امام زاده شیرخان ، ایجاد  تنورهای  نان سنتی در روستای محمد آباد ،طرح بوم گردی وگردشگری   آقای باقری در روستای قریب آباد فرمودند  این طرحها در صندوق در دست اقدام و پرداخت  تسهیلات می باشد.که می تواند تاثیرات بسیار مثبت و خوبی جهت ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد روستائیان باشد.
ایشان از دستگاه های متولی شهرستان در امر اشتغال مخصوصا فرماندار محترم درخواست حمایت نمودند تا با شناسایی روستاهای محور توسعه و مجریان توانمند با مدیریت اجرای قوی به عنوان پشتیبان در طرحهای  روستا محور همکاری نمایند . در پایان وی به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در این جلسه گفت: حمایت از تولید یک ضرورت است و با توجه به وضعیت موجود ، باید توجه بیشتری به صنعت داشت و در جهت تغییر الگوی استان از کشاورزی محور به صنعت محور گام برداریم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صندوق کارآفرینی امید استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .