عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مطالعات احداث سه سد در گلستان در حال انجام است

مدیر دفتر توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان:

مطالعات احداث سه سد در گلستان در حال انجام است

مدیر دفتر توسعه منابع آب استان از در دست مطالعه بودن سه سد شصت کلاته، سد رامیان و آجی سو در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس رمضانعلی الوند اظهار کرد: سد شصت کلاته جهت تامین آب شرب شهرستان های گرگان،کردکوی و بندرترکمن، سد رامیان جهت تامین آب شرب شهرهای رامیان، خان ببین و دلند و سد آجی سو  برای تامین آب بخش کشاورزی و دامپروری روستاهای پیرامون شهر مراوه تپه و بخش عشایری در دست مطالعه می باشد.
مدیر دفتر توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: برای امسال پیگیری و اخذ ردیف اجرایی برای احداث سد شصت کلاته در غرب شهرستان گرگان، اخذ مصوبه سازمان محیط زیست کشور و سپس اخذ ردیف اجرایی، تصویب مطالعات سد آجی سو در کمیته فنی شرکت مدیریت منابع آب ایران و اخذ مصوبه مطالعات سد رامیان در حال پیگیری است.
وی افزود: همچنین طرح دیگری جهت تامین آب شرب گرگان تحت عنوان طرح توسعه منابع آب محمد آباد در مرحله آغازین اجرای عملیات است که از طریق احداث سد تنظیمی بر روی رودخانه محمدآباد و ترفیع سد کوثر بخشی از کمبود آب شرب شهر گرگان در افق 1420 را جبران خواهد کرد. 
مهندس الوند تصریح کرد: منطقه کبودوال دارای پتانسیل و ظرفیت های خوب طبیعی و خدادادی می باشد که با احداث سد نگارستان این ظرفیت چند برابر شده است. جهت استفاده مضاعف و چند جانبه از آب (برابر ابلاغیه و تکالیف وزارت نیرو به شرکت های آب منطقه ای) در محدوده طرح سد نگارستان از سالهای قبل همزمان با اجرای عملیات احداث سد،مطالعات طرح جامع گردشگری شروع و مطالعات  فاز 1 و 2 آن به اتمام رسیده است و مدل مالی تهیه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم آماده سرمایه گذاری است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .