عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم حنابندان قوم قزلباش در راه ثبت ملی


مراسم حنابندان قوم قزلباش در راه ثبت ملی

مراسم حنابندان قوم قزلباش در راه ثبت ملی

 معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ازآغاز تهیه پرونده مراسم حنابندان قوم قزلباش به منظور ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان محمدمهدی برهانی معاونت این دستگاه با اعلام این خبر تشریح کرد: با توجه به اهمیت ثبت و حفاظت از آداب و رسوم اقوام مناطق مختلف با عنوان میراث معنوی، جلسه ای در کمیسیون گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رامیان با حضور کارشناسان اداره کل ، رئیس شورای اسلامی شهر رامیان، اعضای کمیسیون گردشگری و توسعه شهری شورا و جمعی از نویسندگان و صاحب نظران برگزار و اعضاء به بررسی آثار معنوی و ناملموس این شهرستان پرداختند.

 وی افزود : در این جلسه بنا شد تهیه پرونده حنابندان قوم قزلباش به منظور ثبت در فهرست آثار ملی آغاز و بعد از تاییدیه در جلسه شورای ثبت استان به منظور پیگیری های لازم به تهران ارسال شود.

 محمدمهدی برهانی در پایان گفت: مراسم حنابندان در بین قوم قزلباش در شهرستان رامیان به شیوه ای سنتی و با بهره گیری از البسه محلی،اجرای موسیقی سنتی با دوتار و خواندن بیت هایی به زبان ترکان قزلباش و بستن حنا برای عروس دوماد صورت می پذیرد.

مراسم حنابندان قوم قزلباش در راه ثبت ملی

 

مراسم حنابندان قوم قزلباش در راه ثبت ملی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .