عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه های اصلاحی و تربیتی، زندان را فرصتی برای بازگشت به زندگی سالم تبدیل کرده است

دکتر جهانگیر:

برنامه های اصلاحی و تربیتی، زندان را فرصتی برای بازگشت به زندگی سالم تبدیل کرده است

برنامه های اصلاحی و تربیتی، زندان را فرصتی برای بازگشت به زندگی سالم تبدیل کرده است

 رئیس سازمان زندان ها در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان گلستان گفت: مهمترین مسئولیت مدیران زندان ها اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری و ایجاد بسترهای لازم برای اصلاح و تربیت زندانیان است‌.

دکتر جهانگیر گفت: برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان ها را به فرصتی برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه و تامل در گذشته برای افراد به خطا رفته است.

وی افزود: هرچند زندان برای هیچ کس مطلوب نیست اما وجود آن یک واقعیت اجتماعی است که در همه جوامع پذیرفته شده لیکن مدیریت توانمند می تواند زندان را از تهدید به فرصت تبدیل کند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه افزود: تبدیل زندان به فرصت مستلزم ایجاد شرایط لازم برای تحقق کامل برنامه های اصلاحی و تربیتی است گه مهمترین آن ها کاهش جمعیت زندانیان است.

دکتر جهانگیر با تشریح بخشنامه ساماندهی زندانیان که اخیراً توسط رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده است گفت: این بخشنامه دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های فقهی، مدیریتی، اجتماعی و قانونی می باشد که اهتمام کامل به آن بسیاری از دغدغه های قضایی کشور را در حوزه زندان ها کاهش خواهد داد.

این مقام ارشد قضایی در خصوص ظرفیت های اجتماعی این بخشنامه گفت: پیشگیری از وقوع جرم و ارائه آموزش های لازم به جامعه دو محور عمده این ظرفیت است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه افزود: فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ صلح و آشتی در جامعه یکی از ضرورت هایی است که میتواند ضمن توسعه سلامت اخلاقی جامعه بسیاری از دعاوی مطرح در دادگاه ها را مختومه نماید.

دکتر جهانگیر با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی ریشه های جرم گفت: بررسی آمار زندانیان کشور نشان میدهد اغلب زندانیان دچار آسیب های مختلفی از جمله فقر، بیکاری و مشکلات خانوادگی می باشند که رسیدگی به آنها بویژه در ارتباط با کودکان کار و کودکان خیابانی یک اقدام مهم است.

مشاور رئیس دستگاه قضا همکاری و هم افزایی نهادهای مختلف اجرایی و قضایی را در خدمت رسانی به مردم ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در استان گلستان با این رویکرد شاهد وضعیت خوب در حوزه قضایی و زندان ها هستیم.

وی افزود: آمار زندانیان تحت قرار در این استان ۱۳درصد است که از میانگین کشوری پایین تر است و این نشان دهنده همکاری خوب زندان ها و مراجع قضایی در این استان است.

در این مراسم که با حضور مقامات قضایی و اجرایی استان برگزار می شد هاشمیان رئیس کل دادگستری استان، رضوانی مدیرکل زندان های استان به ایراد سخنرانی پرداختند

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خدمات محمود امینی در طی سالیان خدمت، رضوانی به عنوان مدیرکل زندان های استان گلستان منصوب شد.

محمود امینی اخیراً به افتخار بازنشستگی نائل شده بود. 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 775
  • کد خبر : 26952