عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت قانون نظام صنفی مهمترین انتظار سازمان از اتحادیه های صنفی است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان :

رعایت قانون نظام صنفی مهمترین انتظار سازمان از اتحادیه های صنفی است

رعایت قانون نظام صنفی مهمترین انتظار سازمان از اتحادیه های صنفی است

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه تحویل اعتبارنامه اتحادیه صنف تشک دوزان گرگان، گفت : رعایت قانون نظام صنفی مهمترین انتظار سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از اتحادیه های صنفی است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه تحویل اعتبارنامه اتحادیه صنف تشک دوزان گرگان که با حضور اعضای هیات رئیسه این اتحادیه در محل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، گفت : رعایت قانون نظام صنفی مهمترین انتظار سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از اتحادیه های صنفی است ، و اگر تنها همین مورد از سوی اتحادیه ها بدرستی اجرا گردد ، روابط بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتحادیه ها و هیات رئیسه اتحادیه ها با اعضا و مردم تنظیم خواهد شد .

حسن زاده گفت : لازم است اعضای هیات رئیسه اتحادیه ها ، بر اساس مسئولیت اعضا ، تقسیم کار نموده و وظایف هر عضو را مشخص نمایند و از حالت تک بعدی و تک محوری خارج شوند و همه مسئولیتها برعهده یک نفر مانند دبیر اجرایی نباشد .

وی از اعضای هیات رئیسه اتحادیه صنف تشک دوزان گرگان خواست ، قوانین نظام صنفی و وظایف مشخص شده برای اعضای هیات رئیسه و بازرس اتحادیه در آن را مطالعه و بر اساس آن عمل نمایند .  

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، با اشاره به ماده 30 قانون نظام صنفی گفت : بر طبق این ماده از قانون نظام صنفی ، در هر اتحادیه باید 5 کمیسیون تشکیل گردد که متاسفانه تشکیل این کمیسیون ها از جمله مشکلات اتحادیه های استان است و لازم است تمامی اتحادیه های صنفی استان نسبت به تشکیل این کمیسیون ها اقدام نمایند .

حسن زاده ، ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و منقضی شده را از مهمترین برنامه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برشمرد و افزود : ساماندهی فاقدین پروانه کسب و منقضی شده علاوه بر تمام مزایایی که دارد موجب افزایش درآمد اتحادیه ها نیز می شود و لذا لازم است اتحادیه ها در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 768
  • کد خبر : 27033