عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2


دیدار نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2

دیدار نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2

  نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2 با تقدیر از تلاش‌های این مجموعه گفت : همه باید در راستای خدمت به مردم و افزایش سطح کیفیو ارائه خدمات به شهروندان و هم استانی هایمان تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ،نبی هزار جریبی ادامه داد : همه ما باید تلاش کنیم که از این ظرفیت مهم یعنی وجود خطوط ریلی بین المللی اینچه برون برای توسعه متوازن و شکوفایی اقتصادی استان نهایت استفاده را ببریم.

 در این نشست مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 نیز گفت : یکی از مهم ترین پروژه استان و اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ایجاد بندر خشک اینچه برون است که با ایجاد بندر خشک منطقه اینچه برون هاب بزرگ حمل و نقل تبدیل خواهد.

 محمد رضا قرباني ادامه داد : پروژه بندر خشك اینچه برون که دومین بندر خشک کشور بعد از بندر خشک آپرین است که با حضور دکتر نوبخت معاون و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار استان کلنگ زنی گردید و در آن منطقه بستر برای صادرات و واردات و ترانزیت محموله ها وجود دارد و منطقه اینچه برون دالان حمل و نقل بین المللی می باشد .

 وی اظهار داشت : با وجود بستر های لازم در حوزه ریلی اینچه برون از طرف راه آهن ج.ا.ا برای صادرکنندگان و تجار50 درصد تخفیف صادرات محمولات شامل میگردد و کشور ترکمنستان نیز اعلام نمود که تخفیف 40 درصدی را برای صادرکنندگان محمولات از حوزه اینچه برون را لحاظ نماید که این فرصت خوبی برای صادرکنندگان و شرکتها و تجار بازرگانی می باشد.

 وی افزود : در راستای افزایش حمل و نقل ریلی از این حوزه پروژه ورود خط عریض و تعویض بوژی را نیز مد نظر قرارداده و مطالعات لازم انجام و در هفته های جاری ورود خط عریض را کلنگ خواهیم بود.

 این مقام مسئول به پروژه های دیگر این اداره کل نیز اشاره و اظهار داشت : دوخطه كردن راه آهن بندرگز –سبزدشت وپروژه بازسازي كارخانجات تعميرات اساسي واگن باري بندرتركمن نیزاز مهم ترين پروژه هاي اين اداره كل مي باشد كه به حول و قوه الهی کارخانجات تعمیرات اساسی واگن بندر ترکمن به اتمام رسیده ودر مراحل نهایی است و پروژه دو خطه کردن نیز با درصد رشد خوبی پیش می رود تا بتوانیم در دهه فجر و 22 بهمن بهره برداری نمائیم كه با بهره برداری ازآن شاهد افزايش ايمني حركت قطار ، افزايش سرعت سير قطار و افزايش ظرفيت ترافيكي مسير ريلي و کاهش حوادث و كاهش مسدودي خطوط مي باشد.

 وی به پروژه گرگان مشهد نیز اشاره و از مجمع نمایندگان درخواست نمود تا برای به ثمر رسیدن پروژه بندر خشک اینچه برون در خصوص تخصیص اعتبارات لازم و اخذ آن پیگیری و مساعدت صورت پذیریند.

 در حاشیه این دیدار نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی بهمراه مدیر کل و معاونین از ایستگاه راه آهن گرگان بازدیدنمودند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 742
  • کد خبر : 27084