عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناسایی و جمع آوری زعفران تقلبی در بازار توسط بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت


شناسایی و جمع آوری زعفران تقلبی در بازار توسط بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت

بر اساس گزارش واصله ستاد خبری سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان مبنی بر عرضه زعفران تقلبی و غیر استاندارد در بعضی از فروشگاهها و سوپر مارکتهای سطح شهرستان گرگان، بازرسی از این واحدها در دستور کار قرار گرفته وتیمی از بازرسان به این منظور اعزام گردیدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،علی اصغر اصغری مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان در این خصوص گفت ، چندی پیش و با شکایت نماینده قانونی  یکی از شرکتهای  معتبر بسته بندی و تولید زعفران در استان خراسان رضوی  به ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت  استان مبنی بر عرضه و فروش زعفران تقلبی با بسته بندی دستکاری شده توسط برخی از فروشگاهها در سطح بازار، بررسی پرونده در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته و بازرسیهای اولیه از فروشگاههای مورد نظر بعمل آمد.

وی افزود، در این بازرسیها تعداد 82 پاکت زعفران تقلبی با نام تجاری یاد شده توسط شاکی در بسته های یک گرمی ،دو گرمی و چهار گرمی از بعضی فروشگاهها کشف و ضبط گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت، پس از بررسیهای بعمل آمده نمونه هایی از زعفران بسته بندی شده  در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد قرار گرفت که پس از تحقیقات وآزمایشات بعمل آمده تقلبی بودن زعفرانها و دستکاری شدن بسته بندی آن مورد تاًئید قرار گرفت و پرونده تخلف این واحدها به ارزش ریالی 18 میلیون و 60 هزار ریال تشکیل و جهت صدور راًی نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

اصغری همچنین از تمامی خریداران محصولات بسته بندی خواست تا در هنگام خرید این محصولات به پلمپ و اصلی بودن بسته بندی محصول و دقیق بودن  اطلاعات روی آن از جمله، آدرس کارخانه، تاریخ تولید و انقضاء و... دقت نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این خصوص مورد را سریعا از طریق سامانه 124 به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 846
  • کد خبر : 27167