عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برگزار شد


مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برگزار شد

مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برگزار شد

 مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، با حضور مسئولین استانی در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه کارگروه پژوهش در استان گلستان اقدامات پژوهشی و زیربنایی را پیگیری می‎کند، گفت: باید بیندیشیم پژوهشی که می‎خواهیم ارائه دهیم چگونه تجاری‎سازی می شود.

محمود ربیعی با بیان اینکه یکی از راه‎های دستیابی به سرمایه‎گذاری پژوهش است، گفت: نیاز است که این مهم به عنوان یکی از دستورات کارگروه پژوهش به آن توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث افزایش تقاضامندی جامعه به مقوله پژوهش و فعالیتهای فناورانه باید از سوی محققان و مسئولان نهادینه بشود.

دبیرکل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در این مراسم گفت:بحث تجاری سازی و کسب درآمد از ایده های پژوهشی مهمترین هدف برگزاری هفته پژوهش است.

دکتر علی نجفی نژاد افزود: سند آمایش توسعه استان گلستان در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم سند امایش علم و فناوری استان هم ذیل این سند تدوین شود.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطر نشان کرد: در این سند اولویت های تحقیقاتی استان تدوین می شود و پژوهشگران براساس آن فعالیتهای خود را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: شعار "پژوهش تقاضا محور، تجاری سازی و فناوری زیر بنای اقتصاد مقاومتی" امسال برای هفته پژوهش در نظر گرفته شده و این شعار حاکی از اهمیت و ارزش تحقیقاتی در دستیابی به اقتصاد مقاومتی دارد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری دانش بنیان بودن اقتصاد است که به مسئولیت دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی و رشد و فعالیت پژوهشگران در این زمینه بر می‎گردد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .