عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آگاه سازي و توانمندسازي ساكنين حاشيه شهرها الزامي است

مديرکل راه‌ وشهرسازی گلستان:

آگاه سازي و توانمندسازي ساكنين حاشيه شهرها الزامي است

آگاه سازي و توانمندسازي ساكنين حاشيه شهرها الزامي است

 مديركل راه و شهرسازي گلستان، آگاه سازي و توانمندسازي ساكنين سكونتگاههاي غيررسمي و حاشيه نشين را، عاملي موثر در ارتقاي سطح زندگي آنان دانست.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در نشستي كه با مسوولان و كارشناسان شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان داشت، گفت: هم اكنون در استان گلستان شهرهاي گنبدكاووس و گرگان بيشترين رنج را از اين مساله مي برند به طوري كه مساحت مناطق حاشيه نشين اين شهرها 405 هكتار و در 8 منطقه برآورد شده است.

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان، تاثيرات توانمندسازي اين مناطق را، شامل افزايش درآمد ساكنان، مقاوم سازي واحدهاي مسكوني، افزايش سرانه خدمات شهري و اشتغالزايي بيان كرد.

وي، پيشگيري و درمان را از موضوعات مورد توجه و مهم در ستاد بازآفريني شهري استان بيان كرد و گفت: به همين منظور در چشم انداز ديده شده در ستاد، بايد شرايط اقتصادي اين مناطق بهبود يابد و خدمات و زيرساخت هاي شهري آنها با ميانگين شهري برابري كند.

مبارك قدم با اشاره به اينكه براي انجام اقدامات بازآفريني و توانمندسازي در اين مناطق، ارزيابي آنها از ابعاد مختلف لازم است، افزود: مطالعات بازآفريني در برخي از محلات شهرهاي استان از جمله گرگان، گنبد و آزادشهر به اتمام رسيده و در شهرهاي كردكوي، بندرتركمن و آق قلا در دست تهيه است.

هدف از برگزاري اين نشست، هماهنگي بين بخشي و تجميع و همسو كردن آمار، اطلاعات و اقدامات دستگاههاي دخيل در امر بازآفريني شهري و برنامه ريزي و جلوگيري از موازي كاري ها بيان شده است.

 

آگاه سازي و توانمندسازي ساكنين حاشيه شهرها الزامي است

 

آگاه سازي و توانمندسازي ساكنين حاشيه شهرها الزامي است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .