عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمتي ديگر از راه و شهرسازي گلستان براي مسكن مهري ها


خدمتي ديگر از راه و شهرسازي گلستان براي مسكن مهري ها

خدمتي ديگر از راه و شهرسازي گلستان براي مسكن مهري ها

 مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان با يادآوري خدمات روبنايي اين اداره كل براي اقشار كم درآمد استان بويژه ساكنين مسكن مهر، گفت: 24 واحد تجاري، یک واحد آموزشي و یک واحد انتظامی براي بهره مندي هر چه بيشتر اين عزيزان از امكانات رفاهي در سايت هاي مسكن مهر استان به بهره برداري رسيده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، "محمود تيموري" در گفتگوي خبري گفت: اين واحدها شامل 7 باب تجاري در سايت راه آهن گرگان، 17 باب تجاري در سايت كاج گنبد كاووس، يك باب مدرسه در سايت الازمن علي آباد و يك باب پاسگاه انتظامي در سايت سعدآباد گرگان مي شود.

تيموري ادامه داد: علاوه براين مراكز، هم اينك در سايت هاي مسكن مهر آزادشهر، آق قلا، علي آباد كتول، گرگان، مينودشت، كلاله و گنبد نيز، خدمات روبنايي ديگري در حال احداث هستند كه هر كدام بين 60 تا 100 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

به گفته وي، 11 مسجد در سايت هاي مسكن مهر آزادشهر فاز 1و2 ، آق قلا، مساجد ولايت و نوده علي آباد كتول و مسجد هاي سايت زيتون و راه آهن گرگان، مسجد مينودشت و مساجد اهل تشيع و تسنن كلاله بخشي از اين خدمات روبنايي هستند كه از پيشرفت فيزيكي 68 تا 100 درصد برخوردارند که 3 باب از این مساجد در حال بهره برداری می باشد.

تيموري ادامه داد: مجتمع آموزشي سايت زيتون گرگان، واحداث 90 واحد تجاري بصورت مشاركتي در سايت سعدآبادگرگان نيز در زمره خدمات روبنايي ديگر استان قرار گرفته اند.

وي، مجموع سرمايه گذاري انجام شده براي خدمات روبنايي سايت مسكن مهر را در سعدآباد گرگان بالغ بر 200 ميليارد ريال ذكر و اعلام كرد:50% اين پروژه ها در سال جاري به بهره برداري مي رسد و مابقي در سال 96 به بهره برداري خواهد رسيد.

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان خاطرنشان كرد: براي اجراي اين خدمات مبلغ33 میلیارد ريال از محل منابع (سازمان ملی زمین و مسکن) به انضمام يارانه هاي نقدي به ارزش 27 میلیارد ريال پرداخت شده كه در مجموع 60 ميليارد ريال مي شود.

وي با اشاره به اينكه زيربناي در نظرگرفته شده براي مراكز ياد شده متفاوت است، گفت: تعدادي پروژه ديگر براي سايت هاي مسكن مهر استان ديده شده كه عمليات اجرايي برخي از آنها هم آغاز شده اما به دليل كمبود نقدينگي و منابع مالي در حال حاضر بلاتكليف مانده است.

به گفته تيموري، در صورت تامين اعتبار مناسب اين پروژه ها از محل هاي اعتباري همانند یارانه های ملی و منابع استانی، براي تداوم عمليات يا آغاز آنها اقدام مي شود.

اين مقام مسوول در گلستان اظهار كرد: در مجموع براي آغاز و تداوم فعاليت کلیه پروژه هاي خدمات روبنايي پیش بینی شده در سايت هاي مسكن مهر استان به حدود 570 میلیارد ریال اعتبار نياز است.

تيموري از عدم وجود ردیف اعتباری معین به عنوان نمونه اي از موانع و مشكلات فراروي اين پروژه ها نام برد كه روند اجراي آنها را كند يا بلاتكليف نموده است.

ساخت 48000 واحد مسكن مهر در تعهد استان گلستان قرار داشت كه هم اكنون بيش از 93 درصد آنها (حدود 45000 واحد) محقق و تحويل متقاضيان شده و تا پایان سال بالغ بر 1800 واحد دیگر افتتاح و تحویل خواهد شد.

با این تعداد تا پایان سال قریب به 97% از تعهدات استان در بخش مسکن مهر محقق مي شود و تكميل و بهره برداري 3% باقيمانده در برنامه سال 96 قراردارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .