عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

در اداره کل بهزیستی گلستان برگزار شد:

دهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان : دهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در در محل سالن کنفرانس دفتر مدیریت برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر غفاری ، مدیرکل بهزیستی استان ورئیس کمیته ضمن خیر مقدم در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و پیشگیری در سال جاری گفت: "تا کنون اقدامات و فعالیت های خوبی در سال جاری در حوزه فرهنگی و پیشگیری صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد. بر این اساس به منظور جلوگیری از موازی کاری و ایجاد وحدت رویه دستگاهها ، نیاز به وجود برنامه راهبردی بر مبنای سند جامع پیشگیری وجود دارد . همچنین به منظور اثربخشی فعالیت ها و دستیابی به نتایح ارزنده نیاز است از نتایج پژوهش های علمی دنیا در برنامه ریزی طرح های پیشگیرانه بهره مند شویم. "

 در ادامه جلسه مصوبات جلسات قبل توسط خانم رضایی معاون پیشگیری بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت و دستگاهها به شرح مختصر آموزش پرسنل ادارات تابعه خود در زمینه آسیب شناسی فضای مجازی پرداختند.  همچنین در این جلسه نمایندگان آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان گزارش عملکرد خود در سال جاری پرداختند.

دائمی نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارش در خصوص عملکرد نه ماهه سال جاری پرداخت . وی گفت  : " فعالیت های پیشگیرانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در 4 حوزه برپایی نمایشگاه ، برگزاری همایش ، دوره های آموزشی ، تبلیغات محیطی تقسیم بندی شده است . با توجه به اینکه عصر حاضر ، عصر تبلیغات و ارتباطات است ، نیاز است برنامه های پیشگیری ، اقصی نقاط  استان به خصوص مناطق محروم را پوشش دهد. " وی افزود : مساجد صرفا محل اجرای برنامه های مذهبی نیست؛ بلکه پایگاه فرهنگی است و محل تجمع مردم و مکانی برای مشارکت اجتماعی می باشد. از این رو برنامه ریزی جهت پربار نمودن فعالیت های فرهنگی مساجد امری اجتناب ناپذیر است.

سپس مظفری نماینده آموزش و پرورش استان به شرح گزارش عملکرد آن اداره پرداخت و افزود : " طرح های اجرا شده در مدارس استان در سال جاری مشتمل بر 1- طرح مدارس عاری از خطر 2- طرح مقابله با رفتارهای پرخطر 3- طرح های اجتماع محور با کمک نیروهای محیطی 4- طرح مراقبت از خود در مدارس ابتدایی 5- آموزش خانواده ها 6- آموزش کارکنان و معلمان 6- برپایی نمایشگاههای سیار و دائمی 7- برگزاری جشنواره نوجوان سالم 8- توزیع بسته های آموزشی 9- طرح همکاری خانه و مدرسه با همکاری اداره بهزیستی و ... بوده است.

در پایان اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص عملیاتی نمودن برش استانی و برنامه ریزی راهبردی و تبیین وظایف دستگاههای عضو کمیته پرداختند. 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 507
  • کد خبر : 30941