عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان برگزار شد


سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان برگزار شد

سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان برگزار شد

سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان به ریاست فرماندار رامیان در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، فرماندار شهرستان رامیان در این جلسه گفت: سیاست دولت تدبیر و امید، حفاظت از منابع آب ، تلاش جهت مصرف بهینه و صرفه جویی است و تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در این دولت نشان از اهتمام دولتمردان به مقوله آب و همچنین بحران آب و فرونشست زمین و مباحث مزتبط با کاهش ذخایر آب های سطحی و زیرزمینی است.
جواد صادقلو افزود: همه ما موظف هستیم تا این موضوع را با رویکردی منطقی و صحیح و با کمترین تنش اجتماعی مدیریت کنیم. ساماندهی رودخانه ها و اصلاح اراضی نسقی و توسعه آبیاری های نوین، مدیریت آبهای سطحی و همچنین ترویج مصرف درست آب از اقداماتی است که می بایست همه در تحقق آن بکوشیم.
رئیس منابع آب شهرستان های آزادشهر و رامیان در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل بر اهمیت برخورد قانونی با حفاری چاه های غیر مجاز که موجب بر هم زدن تعادل منابع و مصارف آب زیرزمینی در منطقه می شود تاکید کرد.
مهندس تیموری در ادامه تعداد چاه های غیر مجاز و مجاز کنترل شده را توسط اکیپ های گشت و بازرسی در سال زراعی گذشته به ترتیب 341 و491 حلقه عنوان کرد.
وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری لغایت پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره دراز مدت به ترتیب به میزان 41 و 13 درصد با کاهش بارش ها مواجه بودیم. همچنین رواناب رودخانه ها نسبت به دوره دراز مدت به میزان 31 الی 81 درصد کاهش داشته است. مهندس تیموری ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در خصوص همکاریهای گذشته خواستار تداوم همکاری در برخورد با متخلفین حوزه منابع آب و اجرای احکام قضایی صادره با همکاری نیروی انتظامی شدند.
همچنین در این جلسه بر لزوم تشکیل شورای هماهنگی دشت پایلوت گرگان و معرفی صدور و ابلاغ دو نفر از نمایندگان کشاورزان منطقه جهت عضویت در این شورا بحث گردید.
مدیر امور توزیع برق شهرستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون تعداد 286 دستگاه کنتور فهام بر روی چاه های شهرستان نصب شده است و تعداد 4 هزار کنتور دیگر برای استان در نظر گرفته شده است که تعدادی در سطح شهرستان با اولویت چاههای صنعتی نصب خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .