عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آخرین اقدامات و راهکارهای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در گلستان بررسی شد


آخرین اقدامات و راهکارهای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در گلستان بررسی شد

آخرین اقدامات و راهکارهای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در گلستان بررسی شد

در نشستی با حضور مهندس محمد علی مصطفوی مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری امور منابع آب و امور مشترکین شرکت مدیریت منابع آب ایران و مهندس علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، معاونین، مدیران ستادی و مدیران امور و ادارات منابع آب شهرستان ها، آخرین اقدامات و راهکارهای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در گلستان بررسی شد.  
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری امور منابع آب و امور مشترکین شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه ضمن تشکر از تلا شهای مدیریت شرکت آب منطقه ای استان در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی اظهار کرد: پیگیر تخصیص اعتبارات طرح احیا و تعادل بخشی هستیم و البته عدم تخصیص 100درصدی اعتبارات در طرح های دولتی مساله جدیدی نیست.
مهندس محمد علی مصطفوی بیان کرد: ما باید برای تامین اعتبار به دنبال استفاده از روش های غیر دولتی نیز باشیم تا بتوانیم اقدامات اساسی را در حفاظت از منابع آب زیرزمینی ادامه دهیم.
وی افزود: طی سال های گذشته 87 مصوبه در خصوص طرح احیا در گردهمایی مدیران منابع آب انجام شده است و این نشان از اهمیت این طرح دارد. ضمن اینکه همه باید بدانند حفاظت و بهره برداری یک امر جاری است و باید نسبت به نحوه تامین اعتبار آن راهکارهایی جدید اندیشیده شود.
مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری امور منابع آب و امور مشترکین شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه بر هماهنگی های برون سازمانی و برگزاری جلسات مستمر شورای حفاظت تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح در حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی بسیار مهم است و باید همکاری و تعامل دیگر نهادهای ذیربط نیز با مدیریت منابع آب در این خصوص وجود داشته باشد در غیر این صورت نیم توان به نتیجه امیدوار بود.

مصطفوی در ادامه طرح ساماب را نقطه عطفی در وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: ساماب از سال 93 در وزارت نیرو وارد شد و به صورت پایلوت در چهار استان اجرایی شد و هم اکنون در سطح 13 استان در حال اجرا شدن و دادن خدمات به متقاضیان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری امور منابع آب و امور مشترکین شرکت مدیریت منابع آب ایران برای اولین سفر استانی به استان گلستان گفت: تعادل بخشی کار آسانی نیست و با همه تلاش ها و اقداماتی که در این زمینه در شرکت آب منطقه ای استان صورت گرفته است اما عدم تخصیص اعتبارات دوستان را تحت فشار قرار داده است.
مهندس علی نظری افزود: بحث کنترل، نظارت و صیانت از  آب از حیطه وزارت نیرو به تنهایی خارج است و هر چند نوک پیکان انتقادات و تقاضاها به سمت وزارت نیرو است اما باید همسویی و همگامی همه نهادها باشد تا بتوان اقدامی موثرتر در این زمینه انجام داد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه تصریح کرد: اگر موضوع تعادل بخشی رها شود عرصه برای جولان استفاده کنندگان غیر مجاز از منابع آب باز می شود و به همین دلیل می بایست این طرح با سرعت و شدت پیگیری و اجرایی شود.
گفتنی است در ادامه گزارشی از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی طی برنامه پنجم توسط مدیر دفتر حفاظت و بهر برداری آبهای زیرزمینی شرکت ارائه شد.

آخرین اقدامات و راهکارهای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در گلستان بررسی شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .