عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور دکتر مهاجر در "برنامه زنده تلویزیونی گفتمان"


حضور دکتر مهاجر در "برنامه زنده تلویزیونی گفتمان"

 

 دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی  استان و مهندس علیمحمدی مدیرکل غله استان‌ شب گذشته در "برنامه زنده تلویزیونی گفتمان" شبکه گلستان  با موضوع خرید تضمینی گندم و پرداخت وجه کشاورزان شرکت کردند.

دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان: با برداشت از سطح ۳۶۷ هزار هکتار از اراضی گندم استان پیش بینی می شود از این سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم بدست آید.

دکتر مختار مهاجر با اعلام این خبر گفت: تمهیدات لازم از سوی دولت برای پرداخت وجه خرید گندم اندیشیده شده است .

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده از سوی وزرات جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان وجه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

دکتر مهاجر از کشاورزان درخواست کرد؛ کشاورزان با صبر و حوصله حتما محصول خود را به مراکز خرید مجاز که از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تعیین شده است تحویل دهند و از فروش محصول به سودجویان خودداری کنند تا وجه کامل مشخص شده و تضمینی را دربافت کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان استان گلستان تاکید کرد: تمام مراحل خرید و تحوبل محصول توسط گروه های نظارتی که در مراکز خرید گندم‌ مستقر هستند تحت کنترل است.

دکتر مهاجر از کنترل کمباین ها و وسایل برداشت توسط کارشناسان فنی و مسوول خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰۰‌ دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان اضافه شد و برنامه داریم امسال ۲۵۰‌ دستگاه دیگر کمباین برای استان خریداری و اضافه کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از کشاورزان استان درخواست کرد بقایای محصول برداشت شده را آتش نزنند.

وی همچنین از وجود ۶۰۰‌ نوع میکروارگانیسم در خاک که بسیار مفید هستند نام برد که آتش زدن باعث از بین‌ رفتن این موجودات زنده و مفید خواهد شد.

دکتر مهاجر از کشاورزان خواست بخاطر کمک به خاک کشاورزی و ارتقای محصول خود از آتش زدن بقایای محصول برداشت شده خودداری نمایند.

مهندس علیمحمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان: در تمام شهرهای استان گلستان برای رفاه کشاورزان مراکز خرید گندم دایر شده و کار خرید و تحویل را انجام می دهند.

مهندس علیمحمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود:  برداشت و خرید گندم بزرگترین کار و عملیات اقتصادی در استان گلستان است‌.

که تمام‌ دست اندرکاران برای انجام بهینه و درست آن مشغول فعالیت هستند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .