عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرام آسمانی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان رصد خواهد شد

انتظار علاقه مندان به علم نجوم به پایان رسید:

اجرام آسمانی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان رصد خواهد شد

اجرام آسمانی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان رصد خواهد شد

در تیر ماه امسال، دومین آسمان نمای دیجیتالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در مجتع فرهنگی هنری گرگان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان با اعلام این خبر بیان داشت: آسمان نمای دیجیتالی مجتمع فرهنگی هنری گرگان به جهت پاسخ گویی به سوالات علمی علاقه مندان به علم نجوم در تیرماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح این آسمان نما که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در تیرماه سال جاری راه اندازی خواهد شد ضمن معرفی تواندمندی کانون، امکان رصد اجرام آسمانی از قبیل ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها، سحابی‌ها، ستارگان دنباله‌دار و هلال ماه برای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده ها در حوزه غرب استان فراهم می شود.

 گفتنی است این آسمان نما با ظرفیت 80 نفر در قطر آسمانی 8 متر، در زمینی به مساحت 100 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 800 میلون ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

سیستم نمایش پاناسونیک، صوت استریو و استفاده هم زمان از لیزر شو و پلانتاریوم از قابلیت های ویژه ای است که این ظرفیت علمی را از سایر آسمان نماهای مشابه متمایز می کند.

گفتنی است در سال گذشته اولین آسمان نمای دیجیتالی کانون پرورش فکری گلستان در گنبد کاووس راه اندازی شده بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .