عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان رامیان تشکیل شد


جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان رامیان تشکیل شد

جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان رامیان تشکیل شد

جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان رامیان با حضور اعضای شورای حفاظت شهرستان در محل فرمانداری رامیان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار شهرستان رامیان در این جلسه گفت: با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده در خصوص وضعیت بارندگی ها کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت متناسب منطقه و صرفه جویی در مصرف آب اهتمام لازم را داشته باشند.

جواد صادقلو بیان کرد: ارائه 27 خدمت ساماب که از طریق دفاتر پیشخوان انجام می شود لازم است اطلاع رسانی مناسب تری صورت گیرد.

وی افزود: انتظار داریم مساعدت و همکاری های لازم چون گذشته توسط مراجع قضایی و انتظامی وسایر اعضای شورای حفاظت منابع آب شهرستان با اداره منابع آب در سال جاری انجام شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان آزادشهر و رامیان در این جلسه گفت: متوسط بارندگی 8 ماهه سال آبی جاری تا پایان اردیبهشت ماه در شهرستان رامیان حدود 448 میلی متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و در دراز مدت به ترتیب 38 و16 درصد کاهش نشان می دهد.

مهندس جواد تیموری افزود: رواناب جاری در رودخانه های منطقه نیز نسبت به دوره دراز مدت 56 الی 67 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه بر لزوم رعایت الگوی کشت ومدیریت سطح زیر کشت توسط کشاورزان با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده در خصوص کاهش طرفیت منابع آبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: لزوم اخذ پروانه بهره برداری توسط کشاورزانی که چاههای محفوره آنان دارای پروانه حفر یا خرید تجهیزات است و تمدید پروانه های بهره برداری قبل از هر گونه بهره برداری از چاه ها ضروری است.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان رامیان تشکیل شد

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .