عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دکتر مومنی خبر داد: راه اندازی مراکز شتاب دهنده ICT در استان


دکتر مومنی خبر داد: راه اندازی مراکز شتاب دهنده ICT در استان

دکتر مومنی خبر داد: راه اندازی مراکز شتاب دهنده ICT در استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، دکتر مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از راه اندازی مراکز شتاب دهنده در استان خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای تحقق شعار امسال در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اظهار داشت: برنامه ریزی برای ایجاد کسب و کار فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور صورت گرفته است به این معنی که قصد داریم از فضای دانشگاهها برای ایجاد کسب وکار استفاده کنیم.

حسین مومنی با اشاره به هدفگذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت افزایش ۳۰ درصدی ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۶ گفت: در راستای تحقق این مهم، باید از ظرفیت دانشگاهها برای نوآوری و خلق ایده استفاده نمود و افزایش تولید محتوا در فضای مجازی و توسعه کسب و کارهای نوپا می تواند این هدف را محقق کند براین اساس در حال فراهم کردن زیرساخت و ظرفیتهای لازم در این زمینه هستیم.

 مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی با دانشگاهها و شرکت های مختلف، موضوع راه اندازی مراکز شتابدهنده مطرح شد که هم اکنون نیز در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه هدف این است که دانشجو به محض فارغ التحصیلی به یک صاحب ایده تبدیل شود، ادامه داد: دانشگاهها باید به جای فارغ التحصیل، شرکت دانش بنیان تحویل جامعه دهند. چرا که هم اکنون در مرحله نسل چهارم دانشگاهها هستیم که علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوری، باید نوآوری کند و فارغ التحصیلان نوآور تحویل جامعه دهد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .