عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان میزبان مسابقات تیراندازی با کمان


گلستان میزبان مسابقات تیراندازی با کمان

 

 مسابقات تیراندازی با کمان داخل سالن قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان به میزبانی گرگان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان استان گلستان ، مسابقات تیراندازی با کمان داخل سالن قهرمانی کشور در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان از ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار می‌شود.
این نخستین مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی کشور در سال ۹۶ است که در دو رشته ریکرو و کامپوند و در دو بخش آقایان و بانوان با حضور ۱۵۰ کماندار از سراسر کشور برگزار خواهد شد.
محمد علی حسینی رئیس هیات تیر اندازی با کمان استان گلستان در این باره گفت: در این مسابقات گلستان با هفت کماندار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند و با توجه به اینکه رقابت‌ها باید در دو سالن نزدیک به هم برگزار شود هنوز محل برگزاری آن قطعی نشده است.
وی یادآور شد: برای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات به دنبال اسپانسر هستیم و از استان گلستان مرتضی محمدی راد در رده سنی نوجوانان پسر و فاطمه بهرامن در رده سنی نوجوانان دختر شانس کسب مقام دارند.
وی ادامه داد: در رقابت‌های استانی حدود ۲۰ تا ۳۰ ورزشکار شرکت می‌کنند و گرگان و گنبد دارای بیشترین کماندار در استان هستند، همچنین ۶۰ داور و ۶۰ مربی دارای کارت در استان وجود دارند که ۱۲ مربی و هشت تا ۱۲ داور فعال هستند.
وی بیان کرد: هفت هیئت فعال شهرستانی در سطح استان داریم و تا زمانی که رئیس اداره ورزش و جوانان یک شهرستان نخواهد ما نمی‌توانیم برای راه اندازی هیئت تیراندازی با کمان در آن شهرستان اقدام کنیم.
رئیس هیئت تیراندازی با کمان گلستان در خصوص ظرفیت‌های این رشته در استان خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تا کنون قهرمان‌های ثابتی در سطح کشور داشته‌ایم و در رده سنی نوجوانان کمانداران گلستانی عملکرد خوبی داشته‌اند.
حسینی اضافه کرد: مرتضی محمدی راد سال گذشته در مسابقات نوجوانان جهان در مقدماتی عنوان سوم را کسب کرد و در دور حذفی هم پنجم شد.
وی تصریح کرد: تیراندازی با کمان گلستان طی چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و در حال حاضر دارای دو ملی پوش در رشته ریکرو و دو ملی پوش در رشته کمان سنتی هستیم و اگر این روند ادامه دار باشد تعداد قهرمانان و ملی پوشان گلستانی بیشتر خواهد شد.
حسینی ادامه داد:در گذشته فقط شاهد ظهور تک ستاره‌هایی در تیراندازی با کمان گلستان بودیم اما از دو سال قبل پایه سازی را در تمامی شهرستان‌ها انجام دادیم تا موجب ارتقای سطح مربیان، استعدادیابی و درامد برای هیئت شود.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .