عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین افتتاحیه مرکز داوری اتاق تعاون استان گلستان برگزار شد


آیین افتتاحیه مرکز داوری اتاق تعاون استان گلستان برگزار شد

 آیین افتتاحیه مرکز داوری اتاق تعاون استان گلستان با حضور دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر تیموری، معاون دبیر اتاق تعاون کشور و دکتر رنجبر رییس اتاق داوری کشور در گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این مراسم اظهار کرد: بخش زیادی از تعاونی ها در استان راکد و غیر فعال هستند که بخشی از آن بدلیل اختلاف بین اعضای تعاونی، مدیران و هیات مدیره ایجاد شده است.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر ساعت آموزش را برای اعضای تعاونی ها برگزار کردیم . این کار تاثیر به سزایی در آگاهی بخشی و جلوگیری از بروز اختلافات داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به فعالیت های اتاق تعاون در استان، خاطرنشان کرد: اتاق تعاون استان در سال گذشته به عنوان بهترین اتاق تعاون کشور انتخاب شده بود.
مازندرانی با اشاره به اینکه اختلاف ممکن است در همه فعالیت های اقتصادی بوجود بیاید، گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار پرونده کارگری در استان بررسی و برای آنها رای صادر شد.
وی با بیان اینکه تعاونی ها به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ کشور و استان به حساب می آیند، اظهار کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، 25 درصد از تولید ناخالص داخلی باید توسط تعاونی ها حاصل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مراکز داوری یکی از جاهایی است که می تواند هم در اطلاع رسانی و هم در مواقعی که تعاونی ها دچار مشکل شدند، به آنها کمک کند.
مازندرانی ادامه داد: ما باید در این مراکز از افرادی استفاده کنیم که دارای دانش و تجربه کافی در بخش تعاون باشند و اطلاعات دقیقی از وضع قوانین و مقررات داشته باشند و روزنه هایی که باعث اختلاف می شود را بشناسند و برای رفع آن ها تلاش کنند.
وی تصریح کرد: قوه قضاییه نیز در کنار این مرکز می تواند کمک ها و حمایت های خود را داشته باشد. هر چقدر میزان اختلافات در مراکز داوری حل شود، بار قوه قضاییه کمتر خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان گفت: امیدواریم بهره برداری و در ادامه توانمند سازی این مرکز بتواند میزان اختلافات را کمتر و رسیدگی را تسریع بخشد تا بتوانیم در فضای کسب و کار کمک جدی را به این بخش داشته باشیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 431
  • کد خبر : 38444