عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون وزیر تعاون: بیکاری حاصل دوران رکود، تحریم ویک دهه غفلت است


معاون وزیر تعاون: بیکاری حاصل دوران رکود، تحریم ویک دهه غفلت است

 معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: انباشت 3.5 میلیون بیکار در کشور حاصل دوران رکود ، تحریم و غفلت یک دهه ای از پرداختن به این موضوع مهم است و باید برای حل آن از همه ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سیدحمید کلانتری روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال گلستان در گرگان اظهار کرد: فراهم نکردن فرصت های جدید شغلی، موجب انباشت مداوم و سالانه بیکاران و تبدیل این موضوع به چالشی نگران کننده شده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.
وی از اجرای دو طرح فراگیر ملی و طرح ۲۰ هزار میلیارد تومانیدر کشور خبر داد و گفت: از سال گذشته بر اساس تبصره ۱۸ برنامه بودجه ۹۶ سهم بندی و بخش بندی اشتغال در حوزه های مختلف مشخص شده است

کلانتری بیان کرد : یکی از راه حل های قطعی برطرف شدن این مشکل، تقویت بخش های تعاونی و مشارکت همه دستگاه ها برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است .

وی با یادآوری اینکه در بحث اشتغال روستایی دولت برای برای نخستین بار در دولت دوازدهم به این موضوع ورود کرد، ادامه داد: مقرر شده معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار و به همین میزان سرمایه گذاری توسط چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک برای ایجاد اشتغال روستایی سرمایه گذاری انجام شود.

معاون وزیر تعاونبا یادآوری اینکه مبلغ ریالی این طرح حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: طبق برنامه ششم توسعه سالانه باید۷۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی پیچ و خم های غیر ضروری اداری را یکی از موانع اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه دانست و گفت : اگر دست یک فرماندار در زمان امضای یک نامه و اجرای طرح خارج از بروکراسی های مرسوم بلرزد و نگران اتفاقات بعدی آن باشد چگونه می توان انتظار خروج از بحران بیکاری را داشت.
کلانتری به آمار بالای بیکاری در گلستان اشاره کرد و گفت: استفاده صحیح از ظرفیت های فراوان و خدادادی این استان ، یکی از راهکارهای کاهش هر چه بیشتر بیکاری در گلستان است .
وی اضافه کرد: اجرای طرح اشتغال روستایی ، یکی از برنامه های وزارت تعاون برای رفع مشکل بیکاری است که تا پایان برنامه ششم توسعه ایجاد اشتغال سالانه950 هزار نفر در شهرها پیش بینی شده و 995 هزارنفر شغل نیز در روستاها تا پایان برنامه ششم در دستور کار است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 391
  • کد خبر : 38450