عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آب شرب استان سالم و بهداشتی است و استفاده از دستگاه تصفیه آب توصیه نمی شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان:

آب شرب استان سالم و بهداشتی است و استفاده از دستگاه تصفیه آب توصیه نمی شود

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: آب شرب استان سالم و بهداشتی است و استفاده از دستگاه تصفیه آب توصیه نمی شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس محمدهادی رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 80 هزار مورد آزمون های مختلف باکتریولوژی، فیزیکی –  شیمیایی، کلرسنجی و کدورت سنجی انجام شده است.
 وی با بیان اینکه کیفیت آب استان بطور مستمر پایش می شود، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری 36 هزار و 634 مورد آزمون کلرسنجی، 36 هزار و 630 مورد آزمون کدورت سنجی، یک هزار و 780 مورد آزمون باکتریولوژی و 457 مورد آزمون فیزیکی –  شیمیایی انجام شده است.
مهندس رحمتی افزود: مطلوبیت میکروبی و مطلوبیتHPC  ( آزمون باکتری های هتروتروف) 100 درصد بوده و هیچگونه آلودگی تاکنون گزارش نشده است.
وی تصریح کرد: 11 نفر در 8  آزمایشگاه استان در حال رصد لحظه به لحظه 239 چاه عمیق آب و دو هزار و 755 کیلومتر شبکه‌های توزیع آب شرب هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت 532 کیلومتر از شبکه آب شرب با هدف بهبود کیفیت آب شستشو شده است.
وی گفت: آب شرب استان کاملا سالم و بهداشتی است و استفاده از دستگاه های تصفیه آب توصیه نمی شود چرا که استفاده از این دستگاه ها باعث می شود تا املاح مفید موجود در آب حذف شده و جذب بدن نشوند.
مهندس رحمتی با اشاره به اینکه عدم نگهداری صحیح دستگاه های تصفیه آب موجب می شود، بار میکروبی آن افزایش یابد، گفت: به دلیل حذف کلر، آب می تواند با آلودگی ثانویه مواجه شود و وزارت بهداشت نیز تاکنون هیچگونه توصیه ای بابت استفاده از این دستگاه ها صادر نکرده است.
 
 وی افزود: برخی شركت هاي تبليغ كننده دستگاه هاي تصفيه آب براي فريب اذهان عمومي از بابت آلوده جلوه دادن آب آشاميدني و فروش دستگاه هاي خود، اقدام به ساخت فيلم هاي تبليغاتي مي کنند تا آب شرب را ناسالم جلوه دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بیان داشت: این در حالی است که رسوبات تشکيل شده ناشی از واکنش يون های آزاد شده از الکترودها با عناصر آب مورد آزمايش است و از آنجاییکه تمام آب ها شامل آب های سطحی و زیرزمینی حاوی یون هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور، فلوراید و  ...  هستند این واکنش به دلیل وجود املاح معدنی در آب بوده و وجود این مواد در صورتی که در محدوده مجاز باشند، برای سلامت مفید است.
 
 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 588
  • کد خبر : 38761