عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست سرپرست روابط عمومی آبفا گلستان با رابطین مدارس زیست محیطی استان


نشست سرپرست روابط عمومی آبفا گلستان با رابطین مدارس زیست محیطی استان

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گلستان با رابطین مدارس زیست محیطی استان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، رقیه ایوبی گفت: این نشست با حضور روابط عمومی های آب منطقه ای، شرکت گاز، شرکت توزیع برق، محیط زیست استان و رابطین مدارس زیست محیطی با هدف انجام هماهنگی های لازم جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در مدارس برگزار شده است.
وی افزود: يكي از روش هاي مديريت مصرف و كاهش استفاده بي رويه از آب، آموزش شهروندان و خانواده ها و ايجاد فرهنگ صحيح و تغيير الگوهاي سنتي مي باشد.
ایوبی با بیان  اینکه دانش آموزان بهترین جامعه هدف برای آموزش مصرف بهینه آب هستند، تصریح کرد: آموزش باید از سنین کودکی و مدارس ابتدایی آغاز شود تا بدرستی در ذهن کودکان نهادینه شود.
وی افزود: آبی که براحتی در دسترس شما قرار می گیرد، با تلاش فراوان و هزینه های گزاف به دست می آید و باور كنيم آنقدر منابع آب در دسترس نداريم كه هرچه مي خواهيم مصرف كنيم پس باید با  رعایت الگوهای صحیح مصرف و استفاده درست از منابع آب، آینده بهتری را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.
وی با اشاره به راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در جامعه تاکید کرد: طرح های همیار آب در مدارس استان،  بازدید دوره ای دانش آموزان از تاسیسات آب و فاضلاب، حضور در انجمن اولیاء و مربیان ( آشنایی والدین دانش آموزان) با راهکارهای صرفه جویی، طرح فراخوان دل نوشته های دانش آموزان در خصوص صرفه جویی آب، برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع آب و توزیع کتابچه های صرفه جویی در بین دانش آموزان از راهکارهای مناسب در جهت اصلاح الگوی مصرف آب می باشد.
وی افزود: آموزش در مهد کودک ها، حضور در کلاس درس و آموزش چهره به چهره، برگزاری جشن و آموزش گروهی، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای اجرای برنامه‌های نمایشی و اجرای سرودهای گروهی مرتبط با موضوع آب از دیگر طرح های قابل ارائه در این زمینه می باشد.
 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 688
  • کد خبر : 39455