عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوجوانان گنبدی با نحوه ساخت ربات‎های هوشمند آشنا می‌شوند


نوجوانان گنبدی با نحوه ساخت ربات‎های هوشمند آشنا می‌شوند

نوجوانان گنبدی با نحوه ساخت ربات‎های هوشمند آشنا می‌شوند

در پی برگزاری دوره‌های متوالی آموزش رباتیک در مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون گنبدکاووس و هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش، اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های‌ علمی با نحوه ساخت ربات‌های‌هوشمند در ترم جدید آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ گنبدکاووس پس از حضور در دوره‌های آموزشی رباتیک مرکز، موفق به گذراندن ترم ۵ این فعالیت علمی شده و با ورود به مرحله جدید با نحوه ساخت ربات‌های هوشمند آشنا می‌شوند.

سمیه‌محمدی مربی‌مسئول مرکز با بیان این مطلب که برنامه‌نویسی یکی از علوم ضروری و موثر در ساخت ربات است، اظهار داشت: به طور خلاصه این دوره را می‌توان این‌گونه تشریح نمود که اعضای علاقه‌مند با حضور در کارگاه برنامه‌نویسی ویژه ربات‌های هوشمند یاد می‌گیرند که چگونه با نوشتن دستورات لازم و انتقال آن به ربات، امکان تحت امر بودن این ربات‌ها را به طور حسی و هوشمند فراهم سازند.

وی افزود: علاقه‌مندان در ترم جدید با محیط نرم‌افزار و کار با دستورات چراغLED ، حرکتی و شرطی مربوط به انواع سنسورها و حلقه‌های متناهی و نامتناهی آشنا می‌شوند.

گفتنی است تاکنون ۶ نفر از فعالان مرکز موفق به گذراندن این دوره شده‌اند و قرار است در باشکوه‌ترین رویداد علمی دانش‌آموزی کشور که در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار خواهد شد حضور یابند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .