عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون کار گلستان: 20درصد تسهیلات اشتغالزایی ویژه تعاونی هاست


مدیرکل تعاون کار گلستان: 20درصد تسهیلات اشتغالزایی ویژه تعاونی هاست

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: 20 درصد از تسهیلات ارزان قیمت روستایی ویژه شرکت های تعاونی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در نشست با اعضای اتحادیه گاوداران و اسب داران استان، با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر توسعه اشتغال روستایی اظهار کرد: امسال 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستاها اختصاص پیدا کرده است که نشان از عزم جدی دولت در توسعه اشتغال بخش روستایی است.

وی افزود: سهم استان گلستان از این منابع 430 میلیارد تومان است که به طرح های واقع در روستا و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر اختصاص دارد که 20 درصد از این منابع ویژه شرکت های تعاونی است.

مازندرانی افزایش قیمت نهاده های دامی و بالا بودن سود تسهیلات بانکی را از مهمترین مشکلات دامداران عنوان و تصریح کرد: بیش از 60 درصد خوراک دام کاهش پیدا کرده که این موضوع در کاهش اشتغال در بخش کشاورزی حوزه دامداری تاثیر خود را نشان داده است.

وی نوسانات ارز را یکی دیگر از مشکلات عمده تولیدکنندگان دانست و تاکید کرد: برای ایجاد رشد در بخش دامداری باید یارانه هایی را به این بخش اختصاص داد.

مدیرکل تعاون کار گلستان به ظرفیت استان در تولید شیر اشاره کرد و گفت: کارخانه های شیر و لبنیات در استان، شیر مورد نیاز خود را از دامداران بومی تهیه کنند.

وی به سفر تیم تجاری هند به استان گلستان اشاره کرد و افزود: کشور هند در صنعت لبنیات پیشرفت قابل توجهی داشته و وزارت تعاون با آوردن این تیم تجاری به دنبال انتقال تکولوژی جمع آروی شیر به کشور است.

وی یادآور شد: امسال طرح های اشتغالزا در جهت کمک به تولیدکنندگان است و از این فرصت به وجود آمده باید استفاده کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 613
  • کد خبر : 40683