عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین شرکت دانش بنیان تکثیر و پرورش زالو در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان تاسیس شد

مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران؛

نخستین شرکت دانش بنیان تکثیر و پرورش زالو در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان تاسیس شد

نخستین شرکت دانش بنیان تکثیر و پرورش زالو در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان تاسیس شد

مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اولین دانشگاه کشور بود که در آن شرکت دانش بنیان پرورش زالو تاسیس شد و از سال 1396 زالو درمانی در ردیف خدمات پزشکی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، دکتر شکوری در نخستین کارگاه ملی تکثیر و پرورش زالوی طبی در گرگان، با بیان اینکه یکی از نگرانی های ما در زمینه پرورش زالو فروش است اظهار کرد: تامین بازار موجب آسودگی خاطر پرورش دهندگان زالو می شود. چرا که هنوز بازارهای این محصول برای ما مبهم و ناشناخته است.
وی با اشاره به اینکه شرکت پارسیان زالو تندیس جزء معدود مراکز نمایان و شناسایی شده در کشور است اظهار کرد: امیدواریم مراکز زیرزمینی پرورش زالو نمایان شوند تا ضمن بررسی کیفیت محصولات، شرایط نظارت بهبود یابد.
وی افزود: اولین مجوز پرورش زالو در سال 1387 صادر شد و تعداد مراکزی که رسمیت داشته باشند در کشور زیاد نیست.
دکتر شکوری با اشاره به قدمت زالو درمانی در علم پزشکی گفت: زالو درمانی بیش از 1400 سال قدمت دارد و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها یاری بخش علم پزشکی باشد.
لازم به ذکر است نخستین کارگاه ملی تکثیر و پرورش زالو طبی به میزبانی  اداره کل شیلات گلستان و شرکت پارسیان زالو تندیس در شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان و به مدت یک روز، با حضور مدیران ادارت کل شیلات استان های کشور، مدیر کل دفتر آبزیان آب های شیرین سازمان شیلات ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1374
  • کد خبر : 41603