عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست اعضای هیأت رییسه و مدیران ستادی دانشگاه با مدیران گروه های آموزشی برگزار شد

در راستای هم اندیشی بیشتر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛

نشست اعضای هیأت رییسه و مدیران ستادی دانشگاه با مدیران گروه های آموزشی برگزار شد

نشست اعضای هیأت رییسه و مدیران ستادی دانشگاه با مدیران گروه های آموزشی برگزار شد

 نشست هم اندیشی اعضای هیأت رییسه و مدیران ستادی دانشگاه با مدیران گروه های آموزشی، در سالن رشد برگزار شد.

رییس دانشگاه در این نشست ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش آموزش عالی با افزایش تعداد رشته های تحصیلی،  افزایش تعداد دانشجویان و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه و کیفیت آموزش عالی مواجه بودیم.

دکتر علی نجفی نژاد افزود: انتظار از دانشگاه به عنوان مرکز تولید علم، دانش و فرهنگ این است که یافته های تحقیقاتی جهت رفع نیازهای جامعه، استفاده نماید و بتواند با حفظ ارزش های انقلاب و انتقال آن به نسل جوان، موجب توسعه کشور بشود.

وی بیان کرد: طی 4 سال گذشته در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با تلاش همه دانشگاهیان توانستیم بخشی از مشکلاتی را که در دانشگاه با ان مواجه بود، برطرف نماییم.

رییس دانشگاه عنوان کرد: کیفیت اموزش عالی، در دوره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک سیاست کلان مورد توجه قرار گرفته است، به همین دلیل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه تخصصی باید بتواند با انجام فعالیتهای شایسته و درخور به این مهم که مورد توجه وزارتخانه هست، دست یابد.

دکتر علی نجفی نژاد خاطر نشان کرد: اجرای سند راهبردی و سند دانشگاه کارآفرین، تجهیز و نوسازی آزمایشگاه ها، توسعه مزرعه و افزایش گلخانه مدرن، استفاده از ظرفیت خانه طبیعت که در آن محققان با زبان عامه مردم به ترویج یافته های علمی خواهند پرداخت و ... از اولویت برنامه های این دانشگاه در 4 سال آتی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در حوزه بین الملل، افزایش جذب دانشجویان خارجی با توجه به ظرفیت خوب دانشگاه، ایجاد روحیه نشاط علمی در گروه های آموزشی و دانشجویان از دیگر برنامه های پیش روی این دانشگاه خواهد بود.

در ادامه دکتر معیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: خرید تجهیزات مورد نیاز گروه ها که در شورای خرید تجهیزات دانشگاه تایید شده در دست اقدام است و به زودی تحویل گروه ها خواهد شد.

همچنین دکتر گالشی معاون اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه خاطر نشان کرد: اقداماتی که طی 4 سال گذشته در این دانشگاه انجام شد، نتیجه همکاری و تلاش همه دانشگاهیان بود.

سپس معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: با توجه به تغییر بعضی از سرفصل ها، دروس و رشته های تحصیلی، نیمسال اول تحصیلی را با موفقیت، پشت سرگذاشتیم و با تجربه به دست آمده انشاا... برای نیمسال دوم تحصیلی، اقدامات بهتری انجام خواهد شد.

دکتر کاشانی نژاد اذعان کرد: طی 4 سال گذشته سعی کردیم، مطالبات اعضای هیأت علمی در حوزه های تبدیل وضعیت، ارتقا، پرداخت حق الزحمه حق التدریسی و .... را در اسرع وقت انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از زیر ساخت ها در حوزه آموزشی انجام شده تا بتوانیم درباره افزایش کیفیت اموزشی در دانشگاه گام برداریم که انشا ا... در آینده با تکمیل این زیر ساخت ها شاهد حرکت همه جانبه در خصوص افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ماموریت ملی می باشد، امیدواریم اساتید در این موارد ، همفکری لازم را انجام دهند.

در ادامه دکتر هزارجریبی معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی به توضیحاتی درباره تجهیزات ورزشی خوابگاه های دانشجویی، سلف سرویس، برنامه های فرهنگی و فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه و ... پرداخت.

گفتنی است: در این جلسه تعدادی از مدیران گروههای آموزشی و ستادی دانشگاه به بیان مسائل مورد نظر خود از قبیل جذب نیروی کارآمد برای آزمایشگاه ها، توجه ویژه به توازن فعالیت های آموزشی و پژوهشی، امکان استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانش آموخته، بررسی و اصلاح ساختار آیین نامه ها و ضوابط و مقررات، به روز رسانی اسناد دانشگاه، تشکیل کارگروه های مشورتی، توجه ویژه به ارتباط دانشجو و استاد، توجه ویژه به وضعیت رفاهی جامعه دانشگاهی پرداختند.

همچنین افزایش همکاری بین گروه های آموزشی، تلاش برای ارتباط بهتر و کامل تر با صنعت از جمله موارد مطروحه بود.

در پایان مقرر شد معاونت های مربوطه نسبت به طرح پیشنهادات در شوراهای مربوطه اقدام نموده و برنامه ریزی لازم جهت رفع موانع را انجام دهند.


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .