عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهارت‌افزایی سیستمی و شبکه‌ای مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی کانون پرورش فکری گلستان


مهارت‌افزایی سیستمی و شبکه‌ای مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی کانون پرورش فکری گلستان

مهارت‌افزایی سیستمی و شبکه‌ای مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی کانون پرورش فکری گلستان

با برگزاری کارگاهی آموزشی‌ از سوی کارشناس واحد فناوری اطلاعات، مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با مهارت‌های سیستمی و شبکه‌ای مرتبط با حوزه‌ی فعالیت خود بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، زهره زینی کارشناس فناوری‌اطلاعات در این کارگاه عملی با هدف تقویت مهارت‌های سیستمی و شبکه‌ای مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به آموزش مباحثی هم‌چون دریافت و ارسال ایمیل و نحوه تهیه و ارسال بک‌آپ نرم افزار کتاب‌داری پرداخت.

هم‌چنین ایشان در بخش آموزش اتوماسیون اداری، مربیان را با مواردی همانند نامه‌نویسی، ویرایش تنظیمات، ایجاد پوشه و نحوه‌ی بایگانی نامه‌ها و ذخیره دانلودها آشنا ساخت.

آموزش پرتال کودک۲۴ و چگونگی عضویت و ارسال آثار فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان در ویدیا از دیگر مباحث مطرح شده کارشناس فناوری اطلاعات در این کارگاه آموزشی بود.

در ادامه مریم آریافر کارشناس فرهنگی کانون گلستان ضمن ارائه مطالبی در راستای تقویت روند اجرای برنامه‌های کتاب‌خانه‌های سیار در سال ۹۷، در رابطه با نحوه‌ی دسته‌بندی فعالیت‌ها و ثبت دقیق آن، چگونگی ثبت فعالیت‌ها در نرم‌افزار کتاب‌داری،کشف و استعدادیابی کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی و ضرورت حضور در جشنواره‌ی مختلف استانی و ارائه توان‌مندی‌ها و نقش‌آفرینی خود و اعضا با مربیان به گفت‌وگو پرداخت.

در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی، سیداحسان مسلمی کارشناس آموزش و پژوهش به بیان نحوه کار با سامانه یک‌پارچه آموزش و چگونگی مشاهده آسان گواهی‌نامه‌های آموزشی پرداخته و زیدا... رحمانی کارشناس ارزیابی و عملکرد در رابطه با طرق ارزیابی و تحقق شاخص‌های ارزش‌یابی با مربیان گپ‌وگفت داشت.

هم‌چنین در پایان این نشست آموزشی، جواد نصرتی کارشناس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کانون گلستان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های سیار به جهت نوع و جنس خدمات‌رسانی به کودکان روستایی، حاشیه شهر و مرزی که از حداقل امکانات فرهنگی برخوردار هستند بر لزوم انعکاس به موقع و جامع خبرها تاکید نموده و پیرامون چگونگی تبدیل یک برنامه به ویژه‌برنامه با توجه به سیاست‌های ابلاغی و درج شده در اخبار استان و ضرورت رصد مستمر خبرهای پایگاه خبری کودک و نوجوان و الگوگیری از آن به عنوان یک کارگاه آموزشی با نمایندگان فرهنگی‌هنری کانون در مناطق روستایی، حاشیه شهر و مرزنشین صحبت نمود.
گفتنی است در راستای سیاست‌های کانون مبنی بر دانش‌افزایی و توان‌مندسازی مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون گلستان علاوه بر دوره‌های آموزشی مصوب با بهره‌گیری از اساتید استانی و توان‌مندی مربیان و کارشناسان، این مجموعه اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی با موضوعات مختلف از جمله نمایش خلاق، کاردستی، نقاشی، عکاسی و خبرنویسی نموده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .