عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت مصرف آب را در انجام سنت خانه تکانی فراموش نکنیم

در آستانه فرا رسیدن سال نو آبفا گلستان درخواست کرد:

مدیریت مصرف آب را در انجام سنت خانه تکانی فراموش نکنیم

شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در آستانه فرارسیدن عید نوروز ضمن تبریک فرارسیدن سال نو از مشترکان خواست تا در انجام سنت پسندیده خانه‌تکانی مصرف آب را مدیریت کنند.
در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و استفاده بیشتر از آب آشامیدنی برای انواع مصارف خانگی، لزوم رعایت اصول صحیح مصرف آب شرب از سوی مشترکین ضروری است.
براساس این اطلاعیه؛ هر سال در اسفند ماه با افزایش مصرف آب روبرو می شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می کند، لذا شایسته است شهروندان با توجه به کاهش شدید منابع آبی و در پیش‌ بودن بهار و تابستان گرم سال آینده از مصارف غیرضروری آب چشم‌پوشی کنند.
در ادامه می خوانیم؛ شست و شوی فرش و قالیچه در منازل موجب هدررفت حجم زیادی آب می شود و بهتر است، برای شست‌وشوی فرش‌ها از طریق قالیشویی ها اقدام نمود و برای صرفه جویی در مصرف آب از شستن دیوارها با آب شرب بپرهیزید.
استفاده از فشار آب شیلنگ ها برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به جای بهره گیری از جارو و آب پاش، شستن خودرو با شیلنگ به جای استفاده از سطل آب، از جمله مصادیق بارز هدررفت آب است که رعایت و انجام صحیح آن ها می تواند به حفظ وضعیت متعادل شبکه توزیع آب شهری کمک کند.
در اطلاعیه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با تاکید بر استفاده از ماشین لباسشویی با ظرفیت کامل و بستن شير آب در زمان استحمام و مسواک زدن تصریح شده است؛ به منظور جلوگیری از افت فشار آب در شبکه سراسری و برخورداری همگان از جریان متعادل و مستمر آب، ضروری است تمامی شهروندان انجام  خانه تکانی و نظافت منزل خود را به آخرین روزهای پایانی سال موکول نکرده و از هم اکنون و در یک دوره زمانی تدریجی از آب برای مصارف ضروری خود استفاده نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1282
  • کد خبر : 42922