عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شکوفایی صنعت طیور در استان گلستان


شکوفایی صنعت طیور در استان گلستان

شکوفایی صنعت طیور در استان گلستان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: استان گلستان با تولید بیش از 187 هزارتن گوشت سفید در 11 ماهه نخست سال جاری با بهره وری بسیار بالا در صنعت طیور کشور جایگاه مهمی در تامین گوشت سفید کشور دارد.

مختار مهاجر افزود: صنعت طیور استان به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری (دانش وسیع در تولید و تجارت زنجیره طیور ) بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی استان است.

وی اضافه کرد: با تلاش و همکاری مرغداران، سازمان جهادکشاورزی و شبکه دامپزشکی استان، گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد طیور بوده و محصولات تولیدی این استان دارای بالاترین کیفیت است.

مهاجر تصریح کرد: تعداد واحدهای مرغ گوشتی استان بیش از 966 مزرعه با ظرفیت بیش از 28 میلیون قطعه در سال بوده که 7 درصد ظرفیت مزارع مرغ گوشتی کشور می باشد. در 11 ماه نخست سال جاری تولید گوشت مرغ استان بیش از 187 تن بوده است که رشد مناسبی را نشان می دهد.

وی گفت: پیش بینی می شود تولید گوشت سفید استان از مرز 200 هزارتن بگذرد. سالیانه بخشی از تولیدات استان به کشورهای دیگر صادر شده و در سال گذشته قریب به 25 درصد صادرات گوش مرغ کشور از این استان انجام شده است.

رییس سازمان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مرغ تخمگذار استان 20 واحد با ظرفیت 2.2 میلیون قطعه بوده که بیش از 28هزارتن درسال تخم مرغ در استان تولید می شود که 30درصد از این تولیدات مازاد بر نیاز استان است.

مهاجرمهمترین چالش های صنعت طیور را نوسانات قیمت نهاده ها و گوشت مرغ، تورم تولید مرغ در برخی فصول، عدم بلوغ بازار و همچنین عدم شناخت فضای کسب و کار توسط فعالان بخش بر شمرد و افزود: تغییر قیمت ارز و خشکسالی های متعدد در دنیا بخشی از دلایل نوسانات قیمت نهاده ها در سال های اخیر بوده و اثربخش نبودن نقش تشکلهای بخش خصوصی در قیمت گذاری موثر در بازار یکی از چالش هایی است که در شفاف سازی قیمت همواره مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی راه برای برون رفت از مشکلات صنعت طیور را توسعه زنجیره های یکپارچه، توجه به بازرگانی، توسعه صادرات، تکمیل فرایند فرآوری و همچنین تشکیل کنسرسیوم همکاریهای اقتصادی در بخشهای مختلف صنعت، استفاده از ظرفیت بورس و فرابورس برای ایجاد ثبات و پایداری و شفافیت در معاملات بخش، ایجاد زمینه حضور و مشارکت شرکت های بزرگ و همچنین گشایش حساب های اعتباری در سیستم بانکی برای فعالان بخش در سال های آتی برشمرد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .