عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آب جاری شده در بلوار الغدیر آب سطحی و غیرقابل شرب است

مدیرعامل آبفا گلستان:

آب جاری شده در بلوار الغدیر آب سطحی و غیرقابل شرب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در گفتگو با برنامه رادیویی روزنه گفت: آب جاری شده در بلوار الغدیر آب سطحی و غیرقابل شرب است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان مهندس محمدهادی رحمتی در پاسخ به سوالات مکرر شهروندان درباره هدررفت آب در بلوار الغدیر، افزود: طرح شبکه جمع آوری فاضلاب در بلوار الغدیر در حال اجراست و به دلیل بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در این بلوار برای لوله گذاری باید آب منطقه حفاری شده را پمپاژ و تخلیه کرد.
وی تصریح کرد: با تعطیلی فعالیت پیمانکار طرح فاضلاب در ایام نوروز و همچنین بخاطر شیب زیاد زمین در آن منطقه، آب های سطحی انباشته و در خیابان جاری شده است.
به گفته وی، پیمانکار شرکت آب و فاضلاب از 15 اسفند ماه سال گذشته برای استقبال از فصل بهار و عدم مسدود شدن مسیر تردد همشهریان و مسافران نوروزی کار را تعطیل نموده است و در حال حاضر باید مجوزهای لازم از سوی شهرداری برای حفاری مجدد صادر شود.
مهندس رحمتی با اشاره به غیرقابل شرب و آلوده بودن این آب ها خاطرنشان کرد: آزمایشات انجام شده بر روی نمونه این آب، نشانگر آلودگی کلیفرومی (فاضلابی) می باشد، در نتیجه غیربهداشتی است و قابلیت استفاده برای شرب را ندارد و به همین جهت به کانال آب های سطحی مجاور هدایت می شود.
وی با تاکید بر اینکه از این آب های سطحی می توان برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کرد، گفت: شهرداری می تواند با استفاده بهینه از آب های سطحی فضای سبز را آبیاری نماید.
مهندس رحمتی افزود: با اجرای کامل این طرح شهروندان مناطق صیاد، دخانیات و فرهنگ شهر به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در پایان ضمن قدردانی از حساسیت شهروندان گرامی در زمینه هدررفت آب گفت: امیدواریم با شروع فصل گرما، شهروندان نسبت به هدررفت آب توجه بیشتری داشته باشند.  


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 483
  • کد خبر : 44170