عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاوش تپه های تاریخی گرگان می تواند زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود

دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در دیدار با استاندار گلستان

کاوش تپه های تاریخی گرگان می تواند زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود

کاوش تپه های تاریخی گرگان می تواند زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان عصر روز یکشنبه مورخ 16 اردیبهشت 97 نشست دکتر سید مناف هاشمی استاندار گلستان با دکتر محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مهندس میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی استان در خصوص برنامه ها و فعالیت های مربوط به احیا دیوار تاریخی گرگان، موزه روستایی گلستان، بافت تاریخی استرآباد و میراث جهانی گنبد قابوس برگزار شد.

در این جلسه طالبیان با تایید دیوار دفاعی گرگان به عنوان یکی از گزینه های ثبت جهانی گفت:  ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان به عنوان یکی از گزینه های ثبت جهانی در دستور کار سازمان قرار دارد و باید زیر ساخت های لازم آن برای مسایل حفاظتی و توسعه گردشگری و تامین اعتبار آن از ردیف اعتبارات ملی و استانی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حفظ و احیا خانه های تاریخی می توانیم در 50 درصد اعتبارات آن مشارکت داشته باشیم افزود: هر خانه تاریخی که نیاز به مرمت دارد علی الخصوص خانه های تاریخی ثبت شده این آمادگی را داریم که 50 درصد اعتبارات آن را تامین کنیم چرا که بخش اعظم گردشگری بخش فرهنگی آن است و جاذب گردشگران زیادی خواهد بود.

محمد حسن طالبیان اظهار داشت: ما می توانیم با مشارکت تیم باستان شناسان بین المللی و ایرانی یکی از تپه های تاریخی گرگان را انتخاب و کاوش شود این موضوع می تواند برای گردشگران جاذبه ای بی نظیر ایجاد کند.

گفتنی است در این نشست به موضوعات موزه روستایی گلستان، بافت تاریخی استرآباد و میراث جهانی گنبد قابوس نیز پرداخته شد.

"دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور امروز عصر به منظور هشتمین نشست ثبت جهانی پرونده جنگل‌های هیرکانی که از فردا دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت 97 به مدت دو روز در استان گلستان برگزار شد در این استان حضور یافت"

 

کاوش تپه های تاریخی گرگان می تواند زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود

کاوش تپه های تاریخی گرگان می تواند زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود

 
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .