عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ادبیات کودک و نوجوان با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری، تخیل و تجربه های کودکان و نوجوانان متناسب است


ادبیات کودک و نوجوان با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری، تخیل و تجربه های کودکان و نوجوانان متناسب است

ادبیات کودک و نوجوان با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری، تخیل و تجربه های کودکان و نوجوانان متناسب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان ضمن اشاره به سیر ادبیات کودک و نوجوان در جهان و ایران، گفت: ادبیات کودک و نوجوان با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری، تخیل و تجربه های کودکان و نوجوانان متناسب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،عادله کشمیری ادامه داد: از این رو برای هر گروه سنی کودک و نوجوان از متن ها و موضوع ها و زبان و بیان متناسب با فهم و درک آن ها استفاده می شود.

وی سه ویژگی را برای ادبیات ویژه رده سنی کودک و نوجوان برشمرد و اظهار داشت: نخست اینکه با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری، تخیل و تجربه های کودکان و نوجوانان متناسب باشد سپس به رشد و پرورش و احساس و اندیشه خواننده کمک کند و در انتها بهره مندی از تصویر در کنار نوشتار نقش مهمی دارد.

کشمیری ضمن یادآوری خدمات و نقش سازنده زنده یاد مهدی آذریزدی که سالروز درگذشتش در تقویم رسمی کشور تحت عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نام گذاری شده،ابراز داشت: ادبیات؛ کودک را در همه ی اوقات زندگی پرورش می دهد و باعث مسرت خاطر، وسعت تخیلو قوت تصور او می شود و نیروی ابتکار و ابداع به او می بخشد. داستانها و اشعاری کهکودکان می خوانند و می شنوند، اثری عمیق در فکر و روحیه ی آنان می گذارد و ایشان را برایرویارویی با مسائل رشد و معاشرت با دیگران آماده می سازد و در درک و فهم مشکلاتزندگی آنان را یاری می کند.

وی در خاتمه به نقش روشن و بزرگ ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: هر آن قدر این ادبیات بالنده‌تر شود بی‌شک، زمینه برای تعلیم و تربیت هموارتر و ثمرات آن درخشان تر است.

گفتنی است روز 18 تیرماه سالروز درگذشت مهدی آذریزدی از سال 1392 برطبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور "روز ادبیات کودک و نوجوان" نام گذاری شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .