عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح مرکز تصویربرداری بیمارستان حکیم جرجانی گرگان درهفته تامین اجتماعی


افتتاح مرکز تصویربرداری بیمارستان حکیم جرجانی گرگان درهفته تامین اجتماعی

 

افتتاح مرکز تصویربرداری بیمارستان حکیم جرجانی گرگان درهفته تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان، گفت:در سال 96 بیش از 9 میلیون بیمار در مراکز درمانی استان گلستان ویزیت شدند.

«احمد نصرتی» در مراسم افتتاح دستگاه های تصویربرداری جدید در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، اظهار کرد: حدود 2 میلیون و 880 هزار نفر دربخش درمان مستقیم و 6 میلیون و 697 هزار نفر نیز در بخش درمان غیر مستقیم در استان پذیرش شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان با اعلام اینکه استان هنوز در بخش درمان با کمبود مواجه است، تصریح کرد: وجود این همه بیمار در استان نشانه این است که در اکثر بخش های استان مشکل وجود دارد.

 

وی، افزود: عقب ماندگی استان دربخش هایی از جمله کشاورزی، صنعت و تولید سبب شده تا حوزه درمان استان نیز صدمه ببیند و با وجود مشکلات فراوان در ردیف 28 لغایت 31 کشوری قرار گیرد.

به گفته وی؛ در حال حاضر 2 هزار و 750 تخت در استان کم داریم، این در حالی است که هزینه هر تخت بیمارستانی حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

نصرتی از وجود 20 پروژه در حال تکمیل درحوزه درمان استان خبر داد و گفت: این نشانه آن است که تیم مدیریتی استان همه سعی و تلاش خود را در جهت بسط و گسترش درمان در استان به کار می بندد و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی کند.

وی ادامه داد: از 490 میلیارد تومان اعتبار که امسال در اختیار مدیریت درمان قرار گرفت 250 میلیارد تومان آن برای خرید تجهیزات جدید و تکمیل پروژه ها هزینه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان، افتتاح دستگاههای جدید تصویربرداری در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان را اقدامی مبارک برای حوزه درمان استان دانست و گفت: این دستگاه ها از پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری در جهان است که جایگزین دستگاه های قدیمی می شود.

وی، افزود: دستگاه های سی تی اسکن، ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال سقفی و سونوگرافی در تشخیص بیماری های جدید نقش موثری دارند و از این به بعد نیازهای تصویربرداری بیمه شدگان در این مرکز برطرف می شود.

به گفته وی؛ خرید این تجهیزات پیشرفته و مدرن بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه داشته و در آینده نزدیک نیز دستگاه های مجهزتری جهت تامین سلامت بیمه شدگان وارد استان می شود.

 

66 متخصص در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان فعالیت می کنند

 

رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان نیز در این مراسم، گفت: از 66 متخصصی که تیم درمانی این بیمارستان را تشکیل می دهند 3 نفر فوق تخصص که از تنها پزشکان فوق تخصص استان هستند به استخدام این بیمارستان درآمده اند.

«سید امیر حسین موسوی»، اظهار کرد: کادر پزشکی و پرستاری این مرکز از مجرب ترین افراد انتخاب شده اند و از این لحاظ مشکلی نداریم.

رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان با اشاره به افتتاح این بیمارستان در سال 82 گفت: در این مدت 16 ساله با همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران توفیقات خوبی کسب کرده ایم.

وی، افزود: اخذ گواهینامه استاندارد ISO٩٠٠١از بدو تاسیس ١٣٨٢، گواهینامه سیستم یکپارچه IMS از سال ١٣٩٠، کسب رتبه درجه یک مثبت در اعتباربخشی سال ٩٢، کسب درجه یک عالی برای بخشهای ICU، CCU، NICU در اعتباربخشی سال ٩٢، گواهی لوح دوستدار کودک از طرف وزارت بهداشت، انجام نخستین عمل مفاصل، لگن و زانو و اخذ هتلینگ در سال 96 از افتخاراتی است که این بیمارستان بدست آورده است.

موسوی با بیان اینکه اگر قانون اجازه می داد خودمان پزشک و پرستار تربیت می کردیم، تصریح کرد: در صورت مهیا شدن بسترهای قانونی این کار دور از دسترس تامین اجتماعی نخواهد بود.

وی، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بعد از وزارت بهداشت، نخستین خریدار و دومین تولید کننده درمان در کشور است.

تامین اجتماعی به دنبال کاهش هزینه بیماران آسیب پذیر است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این مراسم، گفت: تامین اجتماعی با هدف کاهش هزینه بیماران آسیب پذیر و کمک به اقشار محروم جامعه اقدامات موثری کرده است.

«سعید مازندرانی»، اظهار کرد: اگر مسئولان کشوری از تامین اجتماعی حمایت نکنند بسیاری از اقشار پایین جامعه آسیب می بینند.

در حال حاضر نقدینگی سازمان تامین اجتماعی پایین آمده که این مصیبت بزرگی برای کشور است.

رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و از سازمان تامین اجتماعی حمایت کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم دستگاه های جدید تصویربرداری این بیمارستان با حضور مسئولان سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .