عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سینما در جامعه پذیری و تربیت کودکان بر مبنای فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد


سینما در جامعه پذیری و تربیت کودکان بر مبنای فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد

سینما در جامعه پذیری و تربیت کودکان  بر مبنای فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور در پردیس سینمایی کاپری در عصر روز سه شنبه 13 شهریور ماه و دقایقی پیش از اکران فیلم "قهرمان کوچک " ساخته "نیکولاس بری" از کشور بلژیک در سانس ساعت 19 گفت: سینما در جامعه پذیری و تربیت کودکان بر مبنای فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از کلیه عوامل اجرایی برپایی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان گلستان، ادامه داد: در حال حاضر یکی از مناسب ترین و تاثیرگذار ترین ابزارها در رساندن مفاهیم انسانی، اخلاقی و تربیتی به کودکان؛ بهره مندی از صنعت سینما است.

وی افزود : با توجه به ارتباط خوبی که کودکان و نوجوانان با سینما برقرار می کنند و به دنیای تصویر علاقه نشان می دهند ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت قدرتمند و موثر بخش اعظمی از مسائل تربیتی و آموزشی را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

این مدیر استانی، ابراز داشت: تقریبا عموم فعالان در عرصه سینمای کودک و نوجوان معتقدند که ضعف های بزرگی داریم که اگر به آن پرداخته نشود و در رفع و بهبود آن تلاش نکنیم بی شک سینمای کودک را از دست داده و کودکان را بیش از پیش وابسته به تلویزیون و دیدن فیلم های سفارشی می کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه سینما تنها ابزاری برای سرگرمی صرف و گذراندن اوقات فراغت نیست، تصریح کرد: جادوی صنعت سینما و قدرت تاثیر گذاری اش در دل و ذهن کودکان و نوجوانان به گونه ای است که ما می توانیم در کنار جنبه سرگرم کنندگی برای تبیین مفاهیمی چون بنیان خانواده، تقویت خود باوری و امید، سبک زندگی صحیح ایرانی و اسلامی و بسیاری از مفاهیم عمیق و سازنده کمال استفاده را ببریم.

وی برگزاری جشنواره هایی از این دست را در توسعه هنر و ایجاد فضایی مناسب برای شناسایی و شکوفایی ذهنی کودکان و نوجوان مهم قلمداد کرد و گفت: با ارائه آثار مناسب و اندیشه محور به کودکان و نوجوانان امروز، می توانیم به فردای توسعه و رشد زیر ساخت های فرهنگی کشور امیدوار تر نگاه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار داشت: امیدوارم به زودی شاهد حرکت های نوینی در مسیر بهبود سینمای کودک با همدلی و همکاری نهادهای ذیربط مانند آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد، سینماگران و فیلم سازان باشیم و دست در دست یکدیگر بازگشت به دوران طلایی این سینما را رقم بزنیم؛ زیرا بر این باورم که کودکان حق دارند فیلم خوب ببینند و ما نباید این حق را از آن ها بگیریم.

شایان ذکر است سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از تاریخ 10 تا 14 شهریور ماه 97 در پردیس سینمایی کاپری گرگان برگزار می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .