عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان گلستان پرداخت شد


۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان گلستان پرداخت شد

۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان گلستان پرداخت شد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از منابع اشتغال روستایی و فراگیر به تعاونی‌های گلستان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی صبح امروز در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان گلستان با بیان اینکه تعاونی یکی از 3 بخش اصلی اقتصاد در کشور به‌شمار می‌رود، اظهارداشت: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه سهم 25 درصدی برای بخش تعاون در اقتصاد و درآمد ناخالص ملی و سهم زیادی هم در موضوع اشتغال تعیین شده بود.

وی افزود: اگر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بخش به خوبی استفاده شود، می‌توان بسیاری از مشکلات کشور در زمینه تولید و اشتغال را برطرف کرد. شرکت‌های تعاونی با جمع کردن سرمایه‌های خرد، زمینه تولید ثروت و توزیع عادلانه آن را در جامعه فراهم می‌کنند. در عین حال توسعه فرهنگ تعاون ابزاری است که انحصار اقتصادی را از بین می‌برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان فرهنگ کار گروهی و تعاون در جامعه دچار ضعف است، به برخی از راهکارهای بهبود شرایط فعالیت‌های تعاونی اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی کار تعاونی از سوی رسانه‌ها، تعامل و شبکه‌سازی بین تعاونی‌ها و توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها از جمله راهبردهای رسیدن به این هدف است. در همین راستا سال گذشته 35 هزار نفرساعت آموزش به اعضای تعاونی‌های استان ارائه شد.

وی درباره حمایت‌های تسهیلاتی از تعاونی‌ها بیان داشت: سال گذشته استان گلستان با پرداخت 85 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به تعاونی‌ها، رتبه نخست کشور را کسب کرد. از ابتدای امسال هم از منابع اشتغال روستایی و فراگیر بیش از 36 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی استان پرداخت شد.

مازندرانی درباره برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان گلستان یادآور شد: فراخوان برگزاری این جشنواره صادر و  با استقبال خوب تعاونی ها مواجه شد و 524 تعاونی در سامانه تعاونی‌های برتر ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم و امتیازدهی به شاخص‌های عمومی و اختصاصی، 20 شرکت تعاونی برتر استان گلستان انتخاب شدند. علاوه براین 2 تعاونی "‌بهزیست" گنبدکاووس با گرایش بانوان و "‌شرکت تعاونی فراگیر اینچه‌برون" شهرستان آق قلا به‌عنوان تعاونی منتخب ملی برگزیده شدند که با حضور رئیس‌جمهور از آنان تقدیر خواهد شد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 477
  • کد خبر : 50231