عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها، پيش‌شرط عملياتي شدن فعاليت شتاب دهنده‌ها در استان است

رئيس پارك علم و فناوري گلستان:

استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها، پيش‌شرط عملياتي شدن فعاليت شتاب دهنده‌ها در استان است

 

 

رئيس پارك علم و فناوري گلستان بيان داشت: تنها با مساعدت دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفيت آنهاست كه مي‌توان فعاليت‌ شتابدهنده‌ها را در استان سرعت بخشيده و عملياتي كرد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، موسي حسام ساعاتي قبل در مراسم امضاي تفاهم‌نامه في مابين پارك علم و فناوري گلستان و دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت: خدا را شاكريم كه طي پنج سالي كه پارك و مراكز رشد در دانشگاه‌هاي استان شكل گرفته‌اند، وضعيت توسعه فناوري و فعاليت‌هاي دانش‌بنياني ما در استان روند رو به رشدي را پيموده است.

 

وي افزود: اگر پارك‌هاي علم و فناوري در كنار دانشگاه‌ها نباشند و همكاري تنگاتنگ نداشته باشند، قطعا به اهدافي كه براي آنها در نظر گرفته شده است، نمي‌توانند دست يابند؛ در نتيجه اين همكاري‌ها مي‌بايست به طور روزافزون توسعه پيدا كند.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با بيان اينكه به شدت خلاء يك شتابدهنده و استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اكوسيستم نوآوري استان احساس مي‌شد، افزود: با تلاش همكاران ما در پارك علم و فناوري گلستان، امسال موفق به استقرار نخستين مركز شتابدهي جهش در استان گلستان شديم و اين درحاليست كه به جز استان گلستان فقط يكي دو استان در كشور موفق به استقرار شتابدهنده‌ها در استان خود شده‌اند.

وي ادامه داد: يكي ديگر از شتابدهنده‌هاي بخش خصوصي كه در حوزه مركز انتقال فناوري بيشتر فعاليت مي‌كند، مركز انتقال فناوري بومرنگ است كه زمينه حضورشان را در استان فراهم نموديم.

حسام خاطرنشان كرد: اميد است با مساعدت دانشگاه و بهره‌گيري از ظرفيت‌ آن بتوانيم فعاليت‌ شتابدهنده‌ها را در استان سرعت بخشيده و عملياتي نماييم.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان تصريح كرد: ما بايد از اين فرصت و حضور شتابدهنده‌ها در استان استفاده كنيم؛ به طوريكه هم دانشگاه و هم اعضاي هيئت علمي منتفع شده و هم سرمايه‌گذاران بخش خصوصي بتوانند به دانشگاه ملحق شوند.

وي همچنين گفت: پژوهش‌ها و كارهاي تحقيقات فناوري دانشگاه‌ها مي‌بايست به سمت و سويي ميل كند كه كاربردي باشند و نياز استان و منطقه را تامين كنند و مركز بومرنگ مي‌‎تواند در اين حوزه بسيار موثر باشد.

حسام در پايان ابراز داشت: اميدواريم كه در راستاي همكاري‌هاي گذشته پارك علم و فناوري گلستان و دانشگاه علوم‌كشاورزي و منابع‌طبيعي گرگان، با امضاي اين تفاهم‌نامه به شكل‌گيري ظرفيت‌هاي جديد در استان كمك كنيم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : پارک علم و فناوری گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .