عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اینترنت اشیاء جنگل گلستان را نجات خواهد داد

آذری جهرمی:

اینترنت اشیاء جنگل گلستان را نجات خواهد داد

 اینترنت اشیاء جنگل گلستان را نجات خواهد داد 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، محمدجواد آذری جهرمی در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات در محل نمایشگاه بین المللی تهران با تاکید بر اهمیت اینترنت اشیا، از حفاظت جنگل گلستان توسط اینترنت اشیاء  خبر داد.
وي با اشاره به مشکلات موجود در عرصه کشاورزي و‌کمبود منابع آبي افزود: بخش زيادي از تامين معاش و اشتغال کشور در گرو صنعت کشاورزي است اما با کاهش نزولات آسماني منابع آبي روند نزولي پيدا کرده اند و اينترنت اشيا در اين حوزه مي تواند به کمک افزايش بهره‌وري در اين حوزه بيايد.
وزير ارتباطات، بهره وري را مشکل حوزه هاي ديگري چون انرژي، پزشکي و مشکلات شهري دانست و اظهار کرد: فناوري اطلاعات قادر است مشکلات بزرگی همچون آلودگي محيط زيست و ترافيک را حل نماید.
وزير کابينه دولت دوازدهم از همکاري وزارت ارتباطات با استانداري گلستان براي اجراي پروژه حفاظت از پارک ملي گلستان با استفاده از اينترنت اشيا خبر داد و گفت: سالانه منابع طبيعي زيادي را از دست مي دهيم و امسال بدنبال ترويج فناوري اطلاعات در حوزه محيط زيست براي جلوگيري از آن هستيم.
وي با اشاره به همکاري وزارت ارتباطات با وزارت کشاورزي براي هوشمندسازي اين صنعت حداقل در يکي از استان ها افزود: در صنعت برق نيز هدفگذاري ها استخراج شده و مدل اقتصادي در حال شکل گيري است و دولت انگيزه لازم براي ايجاد اقتصاد اينترنت اشيا را دارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .