عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت 12 هزار نیروی داوطلب در هلال احمر گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد:

فعالیت 12 هزار نیروی داوطلب در هلال احمر گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از فعالیت 12 هزار نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد و گفت: دریچه اصلی ورود به مجموعه هلال احمر در حوزه معاونت جوانان و نیروهای داوطلب است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، محمدعلی هروی عصر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر گلستان در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها و نقاط مختلف استان 33 پایگاه امداد و نجات به صورت 24 ساعته فعال است و آماده امدادرسانی به امدادخواهان و افراد حادثه دیده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه تمامی جاده‌های اصلی استان گلستان تحت پوشش امدادی هلال احمر و پایگاه‌های اورژانس استان گلستان است و در 6 ماه نخست امسال 780 مورد حوادث جاده‌ای توسط هلال احمر استان امدادرسانی انجام شده است.
هروی گفت: 9 مرکز پاسخگویی به حوادث در کنار مرکز اصلی استان وظیفه دریافت پیام‌ها و مدیریت حوادث را در مجموعه هلال احمر بر عهده دارند و تلاش ما بر این است بتوانیم در کمترین زمان ممکن خدمت‌رسانی مناسب را به مردم و امدادخواهان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 امدادگر دارای درجه‌بندی در حوزه حوادث با هلال احمر گلستان همکاری می‌کنند، تاکید کرد: بر اساس استاندارد تعریف شده در حوادث جاده‌ای تیم‌های امدادی باید بین 10 تا 15 دقیقه به محل حادثه رسیده و عملیات امداد و نجات را آغاز کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هلال احمر گلستان به دستگاه‌های مجهزی در حوزه امداد و نجات به ویژه رهاسازی برخوردار است و با استاندارهای بهتری در این حوزه اقدام خواهد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره استفاده از ربات و پهباد‌ها در عملیات امداد و نجات، بیان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر در سطح کشور برنامه‌های جدی را در حوزه استفاده از پهبادها دارد و مقرر است تعدادی از امدادگران و نجاتگران ما آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینند و بنا بر این است در صورت تامین امکانات و یا بودجه لازم در سطح کشور، در استان گلستان نیز پهباد در عملیات‌ امداد و نجات استفاده شود.
هروی گفت: خوشبختانه در حوزه ربات‌ها از ظرفیت دانش‌آموزی و دانشجویی استفاده و مسابقاتی را برگزار کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد با استفاده از این ظرفیت برای بهره‌مندی ربات در عملیات امداد و نجات استفاده کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره آمادگی استان گلستان درخصوص پیشگیری از خسارات ناشی از زلزله و اقدامات امدادی پس از زلزله‌های مخرب و دارای تلفات در استان، خاطرنشان کرد: مانورها و همکاری‌ها در حوادث مختلف در استان نشان از آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان در زمان بحران دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در ساعات اولیه مانورها و اتفاقات مختلف در استان پای کار می‌آیند و تجربه حال حاضر ما نشان می‌دهد این آمادگی وجود دارد.
هروی درباره جاده‌های کوهستانی توسکستان و خوش‌ییلاق که از محورهای پرحادثه استان گلستان محسوب می‌شود، اظهار کرد: در هر دو محور پایگاه امداد و نجات داریم و پوشش امدادی ما کامل است.
وی تاکید کرد: شکل هندسی جاده‌ها به صورتی است که حادثه‌خیز بودن محور را افزایش می‌دهد و در حادثه اخیر واژگونی تانکر سوخت در محور خوش‌ییلاق که باعث مسدود شدن محور شد، نشان داد ظرفیت محور بسیار کم است و در صورت بروز یک حادثه کل محور مسدود خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان بیان کرد: تابستان با دستگاه‌های مجری بازدید میدانی از این دو محور انجام و برخی از نقاط ایمن‌سازی شد اما کافی نیست.
هروی گفت: متاسفانه در محور خوش‌ییلاق در بخشی از این محور پوشش مخابراتی تلفن همراه وجود ندارد و مقرر شد این مشکل حل شود که در صورت بروز حادثه، سرعت اطلاع‌رسانی مردم به نهادهای امدادی مثل هلال احمر، اورژانس و پلیس تسریع شود.
وی با اشاره به اینکه این عدم پوشش مخابراتی در منطقه باعث بروز مشکل در اطلاع‌رسانی گمشدگی‌ها و حوادث جاده‌ای شده است، تاکید کرد: در حال حاضر در تمام نقاط استان که پوشش تلفن همراه وجود دارد، مردم استان می‌توانند با سامانه 112 ندای امداد هلال احمر استان تماس بگیرند.

فعالیت 12 هزار نیروی داوطلب در هلال احمر گلستان

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .