عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمات چهل ساله انقلاب قابل دفاع است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

خدمات چهل ساله انقلاب قابل دفاع است

خدمات چهل ساله انقلاب قابل دفاع است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: خدمات چهل ساله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: برنامه های دهه فجر امسال با محوریت چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و  دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی باید برای آحاد جامعه تشریح شود.

وی افزود: حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار گسترده است و از تولد تا بعد از مرگ یک فرد با آنها در ارتباط بوده و به خدمات رسانی مشغول است.

مازندرانی تصریح کرد: اگرچه بدلیل رشد جهشی جمعیت و فشارهاي اقتصادي ناشی از تحریم هاي 40 ساله هنوز بالغ از 3 میلیون بیکار داریم اما نسبت شاغلان کشور به جمعیت کشور از 24.5 درصد سال 1357 به 29.2 درصد در سال 1397 افزایش یافته است و کیفیت اشتغال تغییر یافته است بطوریکه نسبت شاغلان دانش آموخته به کل شاغلان کشور از 3.5 % به 24.5 % افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: طی سالهاي پس از انقلاب اسلامی فقط در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفه اي، مراکز آموزش فنی و حرفه اي کشور 114 برابر و تعداد حرفه هاي مورد آموزش 42 برابر شده است و امکان استفاده از نظام کارآموزي و کارورزي براي ارتقاي مهارت و توانمندسازي نیروي کار فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی و اشتغال به منظور مشاوره و عارضه یابی دائمی از بنگاه هاي کسب و کار ایجاد شده که به افزایش کیفیت اشتغال کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب سهم تعاونی ها نیز در اشتغال از 1.4 درصد به 6 درصد (حدود 4.2 برابر) شده است، تاکید کرد: تعداد تعاونیهاي ثبت شده تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 2200 تعاونی در سال 1357 به 215 هزار تعاونی در سال 1397 بالغ شده که نزدیک به 100 برابر شده است.

مازندرانی اذعان داشت: تعداد اعضاي تعاونی هاي ثبت شده تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از5.8 درصد به 60.5 درصد جمعیت (حدود 50 میلیون عضو) بالغ شده است؛

وی افزود: تعاونی هاي مسکن توانسته اند بیش از 3 میلیون از جمعیت کارگري و کارمندي و اقشار کم درآمد را با تسهیلات خاص خانه دار کنند و در سالهاي جنگ تحمیلی تعاونی هاي مصرف و صنفی توانستند فشار اقتصادي را به حداقل ممکن براي اقشار کم درآمد کاهش دهند؛ اکنون نیز براي مردم برند تعاونی به معناي خرید ارزانتر است.

مازندرانی همچنین از مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا خدمات و فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهل سالگی انقلاب را به اطلاع مردم برسانند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 572
  • کد خبر : 57168