عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حق کارگر باید بر اساس واقع‎بینی و انصاف داده شود

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

حق کارگر باید بر اساس واقع‎بینی و انصاف داده شود

حق کارگر باید بر اساس واقع‎بینی و انصاف داده شود

 نماینده ولی‎فقیه در گلستان گفت: حق کارگر باید بر اساس واقع‎بینی و انصاف داده شود.

آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جامعه کار و تلاش استان گلستان اظهار کرد: ممکن است در نظام حقوقی همه را یکسان ببینیم اما آیا این با انصاف و عدالت مساعد است؟، عدالت و انصاف اقتضاء می‎کند هر کسی به اندازه و ارزش کار، تعهد و تخصصی که دارد باید دیده شود.

وی با بیان اینکه تا رقابت و سنجش نباشد جامعه تکان نمی‎خورد، تصریح کرد: اگر حس رقابت ایجاد نشود همه فکر می‎کنند همین که هستند عالی است.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه مسئله حقوق کارگر نباید به نحوی باشد که کارفرما وحشت کند، افزود: اگر شرایط تحمیل وجود نداشته باشد برخی واحدهای تولیدی می‌توانند صدها نفر را به کارگیری کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه توسعه تعاونی خوب است اما قبل از آنکه تعاونی را تکثیر کنیم باید فرهنگ تعاونی را در جامعه نهادینه کنیم چراکه هر چه تعاونی زیاد باشد اما فرهنگ تعاونی وجود نداشته باشد اختلاف و منافع شخصی به وجود می‎آید.

وی فلسفه تشکیل تعاونی را در تعدیل اقتصاد کشور دانست و افزود: تعاونی برای این تشکیل شد که سرمایه منحصر در جاهای خاص نشود و در اختیار عامه جامعه قرار بگیرد.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به اینکه اقتصاد بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی است، اظهار کرد: متاسفانه کاری برای فرهنگ‌سازی تعاونی نشده است، تعاونی‎ها بیشتر در بخش توزیع، خرید و فروش فعال هستند.

نورمفیدی با بیان اینکه تعاونی روستایی باید بر توسعه‎یافتگی روستا اهتمام داشته باشد، ابراز داشت: اصلا چنین مسائلی در تعاونی‎ها دیده نمی‎شود و فقط به مسائل سود و خرید و فروش بسنده شده است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی یعنی همه برای هم و به نفع هم کار کنند، گفت: اگر چنین رویه‎ای از تعاونی دنبال شود بازدهی بالایی به دنبال خواهد داشت و مردم به تعاونی گرایش پیدا می‎کنند.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار می‎رود مشکلات را به صورت ریشه‎ای و اساسی بررسی کند، افزود: طرح‎های پیش‎بینی شده در حوزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوب است اما اگر در میدان عمل پیاده نشود نتیجه‎بخش نخواهد بود.

نورمفیدی با بیان اینکه کار نباید امری ناچاری و تحمیلی باشد، گفت: کار باید با فطرت و طبع انسان هم‌خوانی داشته و یک امر دوست‎داشتنی باشد.

وی با اشاره به اینکه کار در آموزه‎های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: امام راحل وقتی کارگر را معرفی می‎کنند می‎گویند کارگر ارزشمند است این جمله امام راحل می‎تواند فرهنگ‌سازی کند.

آیت الله نورمفیدی بیان داشت: استاد دانشگاه، کشاورز، کارگر و مرجع تقلید همه کار می‎کنند خدا هم کار می‎کند که این فرهنگ باید در جامعه وارد شود در غیر این صورت پیشرفت کشور با سستی مواجه می‎شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 935
  • کد خبر : 8233