عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اصحاب رسانه

بمناسبت فرارسیدن هفته هلال احمر برگزار شد:

نشست مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اصحاب رسانه

نشست مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اصحاب رسانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری مانور منطقه ای تیم های بهداشت و درمان اضطراری کشور در گلستان خبر داد و گفت: این مانور ۲۱ اردیبهشت به مناسبت هفته هلال احمر برپا می شود.

مجتبی اکبری در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: این مانور با حضور ۶ استان البرز، تهران، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان در ۶ روستای شهرستان گنبد به مدت 3 روز برگزار می شود.

وی مانور منطقه ای تیم بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) را مهم ارزیابی کرد و گفت: این تیم های پرشکی در ۶ روستای شهرستان گنبد تمام خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه خواهند داد.

اکبری هدف از برگزاری این مانور را آشنایی استان های معین با هریک از مناطق و هماهنگی بیشتر بین استان ها دانست و بیان کرد: یکی از معضلات مدیریت بحران نبود همین هماهنگی هاست که با برگزاری مانورهای اینچنینی می توان آن را برطرف کرد.

وی از حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه معاونین سازمان در گلستان خبر داد و گفت: پایگاه امداد و نجات کوهستانی درازنو که با حمایت استانداری ساخته شده در ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان و مسئولان ارشد استانی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان منطقه کوهستانی، جنگلی درازنو را یکی از پرمخاطره ترین مناطق کوهستانی کشور اعلام کرد و گفت: در چند مرحله این منطقه کوهستانی رتبه اول حوادث را در کشور داشته از این رو ایجاد پایگاه کوهستانی در این منطقه امری ضروری بود.

وی با بیان این نکته که در چند نقطه دیگر استان نیاز به پایگاه کوهستانی داریم، گفت: در دو ماه آینده پایگاه امداد و نجات کوهستانی توسکستان نیز به بهره برداری خواهد رسید و داوطلبان هلال احمر به صورت شبانه روزی در این پایگاه ها مستقر خواهند بود.

انسان مهربان و دنیای آرام شعار سال ۹۴ هلال احمر است

اکبری با اعلام این مطلب که شعار سال ۹۴ هلال احمر «انسان مهربان و دنیای آرام» نام گرفته، افزود: این شعار به مناسبت شرایط خاص حاکم در منطقه نامگذاری شده است، انسانی بودن فعالیت ها از محورهای اصلی هلال احمر است که با اهداف جمعیت همخوانی دارد.

وی با اشاره به این نکته که امداد و نجات یکی از شاخه های هلال احمر است، افزود: کمک رسانی به دیگران یکی از شاخه های مهربانی است که در نیروهای امداد و نجات به چشم می خورد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان حضور نیروهای هلال احمر در نماز جمعه و اجرای برنامه متمرکز دعای ندبه در شهرستان مینودشت را از برنامه های اولین روز از هفته هلال احمر دانست.

وی ادامه داد: برگزاری همایش جنگل نوردی با حضور تمام داوطلبان استانی، جشن همکاران هلال احمر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از جمله برنامه های هفته هلال احمر به شمار می رود.

وی افتتاحیه خانه سلامت بندرترکمن و بندرگز را از دیگر برنامه های هفته هلال احمر برشمرد و افزود: راه اندازی خانه سلامت و امید در این دو شهر بر اساس قولی که به مردم استان در سفرنامه سلامت و امید داده بودیم، انجام می شود.

اکبری با تاکید بر این نکته که تمام هزینه های خانه سلامت این دو شهرستان از سوی خیرین تامین شده، افزود: در بندرترکمن همزمان با افتتاح خانه سلامت کلینیک فیزیوتراپی که توسط خیرین آماده شده هم افتتاح خواهد شد.

این مسئول گلستانی از برگزاری مانور کارگروه تخصصی امداد و نجات با موضوع زلزله و مشارکت مدیریت بحران در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: این مانور در منطقه «چه جا» علی آباد کتول برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در خاتمه افزود: حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با خانواده شهدا و ملاقات با هفت خانواده شهید امدادگر نیز از دیگر برنامه های ما در آخرین روز از هفته هلال احمر به شمار می رود.

 

نشست مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اصحاب رسانه

 

نشست مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اصحاب رسانه

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمراستان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .