عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدارمدیرکل کتابخانه های عمومی استان با فرماندار شهرستان آق قلا


دیدارمدیرکل کتابخانه های عمومی استان با فرماندار شهرستان آق قلا

دیدارمدیرکل کتابخانه های عمومی استان با فرماندار شهرستان آق قلا

 رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان با الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان آق قلا دیدار کرد.

 فرماندارشهرستان آق قلا در این دیدار اظهار داشت:باید این مهم برای عموم آحاد جامعه نهادینه شود که با افزایش آگاهی های اجتماعی فرهنگی مذهبی افراد، امنیت و آسایش در جامعه نیز افزایش یافته و بسیاری از آسیب ها کاهش می یابند.

 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت مقوله کتابخوانی اضافه کرد: این سطحی شدن اطلاعات و دانش که از طریق شبکه های مجازی در اختیار نسل جوان قرار می گیرد موجب خواهد شد، قدرت تحلیل و تفکر خلاق در افراد کاهش یابد و از کنار این موضوع نمی توان به سادگی گذشت.

 مقام عالی دولت در شهرستان آق قلا یادآور شد: به اهمیت امر دانش افزایی اعتقاد راسخ داریم و در راستای توسعه مطالعه مفید در سطح شهرستان و ارتقای وضعیت کمی و کیفی کتابخانه ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور پررنگ فرماندارشهرستان آق قلا در جلسات انجمن کتابخوانی این شهرستان، اضافه کرد: اینکه مسئولان شهرستان جلسات انجمن را با جدیت پیگیری کرده و نسبت به انجام مصوبات نگاهی ویژه دارند، شایسته تقدیر است.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های دبیرکل نهادکتابخانه های عمومی کشور و حمایت خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکل پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها برطرف شده است.

 قوانلو اضافه کرد: با توجه به اینکه جلسات انجمن کتابخوانی می توانند زمینه ساز برنامه ریزی های موثر در توسعه مطالعه مفید جامعه باشند، با رفع کمبودهای مالی، می توان امیدوار بود که تمرکز جلسات بر مسایل فرهنگی افزایش یافته و راهکارهای خلاقانه ای برای رفع مشکلات فرهنگی و مطالعه در این جلسات مطرح شود.

 وی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید بین کودکان را از اولویت های مهم اداره کتابخانه ها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تمامی کتابخانه های عمومی استان مجهز به بخش تخصصی کودک هستند که بهسازی و برگزاری برنامه های مفید و جذاب فرهنگی در این بخش از اهداف ما است. 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 758
  • کد خبر : 11577