عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

فرماندار شهرستان ترکمن:

مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

 عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن تأکید کرد: مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، فیروزی فرماندار در نشست زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان  و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد به عظمت و جایگاه قرآن اشاره کرد و گفت:  قرآن کتاب هدایت گر و موجب رستگاری انسان هاست.

 وی افزود:  تنها محفلی که گناه درآن نیست جلسات و محافل قرآنی است و قرآن در زندگی همه انسان ها به ویژه مسلمانان نقش بی بدیلی دارد  و هدایت جامعه و زندگی پاک بدون حاکمیت قرآن و داشتن تقوی میسر نیست .

فرماندار شهرستان ورود به عرصه قرآنی را ورود در مسیری مقدس و پراز خیر و برکت وثواب عنوان کرد و تصریح کرد : مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود و از آنجا که حوزه قرآن کار مردمی است همه ما باید جهت دعوت مردم به  این کار خیر بستر را فراهم سازیم .

فیروزی تصریح کرد : بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد با افزایش خانه های قرآنی و کانون های قرآنی از بین خواهد رفت و ابراز امیدواری کرد  با جاری کردن آموزه های قرآنی در جامعه  و تداوم راه شهدا و امام راحل و رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری در  این مسیر هدف مطلوب محقق شود .

در این نشست حجت الاسلام نوراله ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به درپیش بودن ایام شهادت حضر ت فاطمه زهرا (س) و هفته زن  و با استناد به آیه شریفه قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى ‏ گفت :  همه مسلمان ها اعم از شیعه و اهل سنت محبت به اهل بیت  پیامبر (ص)  و خود آن حضرت  را بر خود واجب و لازم می دانند .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س) که می فرمایند : از دنیای شما به سه چیز علاقمندم: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه کردن به وجه رسول خدا و 3- انفاق در راه  خدا   افزود : این سه موضوع به زندگی انسان شکل و نظم می دهد و باید با بهره گیری از آن مسیر زندگی را هموار کرد .

وی تصریح کرد: انسان ها برای داشتن زندگی آرام و سالم وقابل اتکا باید سبک زندگی خود را با تکیه بر قرآن و آموزه های دینی تطبیق دهند چرا که در زندگی قرآنی سختی و زندانی نیست ، و بلکه احترام به پدر و مادر و دوری  از گناهان کبیره و کسب روزی حلال سفارش شده است .

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به تکریم حضرت فاطمه(س) از سوی پیامبر در انظار، محبت  و احترام متقابل پدر و مادر و فرزندان نسبت به همدیگر را نمونه زندگی قرآنی عنوان کرد و با اشاره به تلاوت قرآن و اثرات آن در زندگی گفت: بندر ترکمن شهرستانی بسیار مستعد جهت برگزاری محافل و مجالس قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی است و برای داشتن زندگی شیرین وسالم باید به دستورات کلام وحی عمل کرد.

وی با بیان این مطلب که سبک زندگی بزرگان ما الگوی  زندگی ماست و با قناعت و صبر و آرامش می توان پیچ و خم های زندگی را حل کرد افزود:  انجام کارهای خیر و هر چیزی که وجهه خدایی و پیامبری پیدا کند ثواب دارد و با اشاره به پایان سال و ایام نیکو کاری،  انفاق در راه خدا و در حد توان و بضاعت را به حاضرین توصیه کرد.

گفتنی است این نشست با حضور بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی ، مربیان و فعالان قرآنی و منتخبین هسته های فرهنگی جوان در سالن اجتماعات فرمانداری  بندرترکمن برگزار شد.

مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

 

مشارکت مردم در فعالیت های قرآنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .