عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد


زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

فرماندار بندرگز در مراسم زنگ بازگشایی مدارس ابتدا یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ، شهدای جنگ تحمیلی ، امام شهدا و شهدای مدافع حرم و همه کسانی که در راه حق جان خود را فدا کردند را گرامی داشت.

ایشان روز بازگشایی مدارس و گشوده شدن در علم و علم آموزی را به همه دانش اموزان و معلمان  که در تب و تاب این روز بودند و دانش آموزانی که برای کسب علم و دانش بی تابی کردند و هم چنین کسانی که با انگیزه های مضاعف برای بازگشایی مدارس همکاری کردند را تبریک گفت.

علی اصغر میرزایی در مراسم نواختن زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز افزود : مقدماتی برای فراهم اوردن چنین روزی صورت گرفت پدران و مادران در تهیه و امکانات و لوازم مورد نیاز شما و اعضای شورای آموزش و پرورش ، مسوولین و مدیران با برگزاری  نشست ها و جلسات  (شورای آموزش و پرورش) با برنامه ریزی ،  مقدمات کار را از مدتها قبل فراهم ودر تهیه امکانات و ابزار و.. که برای مدرسه  و دانش آموز در امر تحصیل نیاز است همه کمک و همکاری نموده تا ما امروز بتوانیم با حضور گرم شما  ، مراسم آغازین روز بازگشایی مدارس و کسب علم آموزی را برگزار نماییم.

میرزایی گفت : دانش آموز وظیفه ای جز علم آموزی و مهارت آموزی ندارد و حضورمنظم و فعال  در سرکلاس و همراهی و ارتباط صمیمی وتبادل اطلاعات علمی  بین دانش آموز و معلم  یکی از مسائل و مواردی است  که می تواند اساس موفقیت و رسالت دانش آموز و معلم را به نتیجه برساند .

وی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری روز حمله ناجوانمردانه دشمن به خاک میهن عزیز و دفاع و جانفشانی و حفظ سنگر توسط همه اقشار جامعه (کوچک و بزرگ ) و تبدیل شدن مدرسه به سنگر و حاضر شدن دانش آموز در آن دوران در سرکلاس درس اشاره ای داشت و گفت : همه در این جنگ و دفاع مقدس همکاری کردند . دانش اموزانی که در سایر شهرستانها در سرکلاس بودند در غالب کاروان های اعزامی به جبهه اعزام شدند. دانش اموز برای دفاع از نظام و اسلام و دفاع از انقلاب و کشور ان زمان تشخیص داد که حضور در جبهه می تواند سنگرهای علم و دانش را حفظ کند.

وی افزود : اگر آن زمان همه افراد احساس وظیفه کردند و در دفاع از نظام دشمن را عقب راندند و این امنیت پایدار را برایمان به ارمغان آوردند حال ما چه وظیفه ای داریم. قطعا هرکداممان وظیفه ای داریم.

فرماندار بندرگز ادامه داد : دانش اموزان عزیز بروید تاریخ جنگ را مطالعه کنید که همکلاسی های شما چه افتخاراتی افریدند و چگونه احساس وظیفه کردند.آن شرایط گذشت. ما اگر بخواهیم به شهدای گرانقدر دانش آموز بگوییم راهتان را ادامه می دهیم و خواهیم داد لازم است که خوب درس بخوانیم .

وی اظهار داشت : کشور ما جزو کشورهایی است که صاحب تمدن است و آن زمانی که غرب در فرهنگ وحشی گری و کشتار قرار داشت ایران دانشمندان و علمایی را مانند خوارزمی ها ، بوعلی سیناها و در عصر جدید دکتر حسابی ها و ... به جامعه و جهان تحویل داد. پس  باید دوران دانش آموزی را فرصت بدانیم و پایه ها و بنیه های علمی و فنی خودمان را تقویت نماییم.

میرزایی گفت : فلسفه نشستن در کلاس گوش کردن به درس است و همراهی نمودن با کلاس و هماهنگ بودن و ایفای نقش فعال است. این نکته را برای خودمان مدنظر داشته باشیم و استعدادیابی و ارزیابی نماییم. که بحث علم آموزی و مهارت آموزی حائز اهمیت است .

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بنام اقتصاد مقاومتی ،  اقدام وعمل افزود : موثرترین قشرکه می توانددر این عرصه واردشود و قدم بردارد  ، قشر دانش آموز و دانشجو است و معلمان می توانند سرفصل ها را مشخص و از ظرفیت های دانش آموزان برای این موضوع بهره ببرند.

این مقام مسوول ادامه داد : در هفته دفاع مقدس قرار داریم و این تلفیق که بین جبهه و جنگ و سنگرهای دانش وجود داشته خیلی در انقلاب و جنگ تحمیلی موثر بود. دشمنان خیره سر و خودخواه ما هیچگاه فریاد آزادی خواهی ما را تحمل نخواهند کرد .

میرزایی افزود : چون انقلاب ما خدایی و الهی بود و دست الهی و هدایت و رهبری امام عظیم الشان پشت سر مردم و انقلاب بود و نتوانستند جلوی پیروزی انقلاب ما را بگیرند ، جنگ را بر کشورها تحمیل کردند.

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

 

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

 

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

 

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

 

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

 

زنگ بازگشایی مدارس در بندرگز نواخته شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 659
  • کد خبر : 25571