عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان رامیان برگزار شد


شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان رامیان برگزار شد

شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان رامیان برگزار شد

شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان رامیان به ریاست فرماندار تشکیل گردید.

مهندس صادقلو فرماندار رامیان در این جلسه  با تأکید بر نقش محوری ثبت به موقع وقایع حیاتی در امور توسعه‌ ای شهرستان ، استخراج آمار دقیق و منظم وقایع را رکن مهمی در برنامه‌ریزی‌ها بیان نموده و گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی باید در جامعه نهادینه شده  و لزوم مبادرت به این امر آن هم در کوتاه ترین زمان باید برای عموم مردم تبیین شود.

فرماندار رامیان اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و تدوین برنامه های توسعه اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی را  بسیار مهم دانسته و تصریح نمود:با توجه به اجرای اینترنتی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن و لزوم ثبت اطلاعات دقیق و صحیح خانوارها در حداقل زمان ،افراد می توانند با مراجعه به سایت مرکز آمار نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

در ادامه جلسه رجب زاده رئیس ثبت احوال شهرستان از کاهش دو درصدی آمار ولادت در این شهرستان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هزار و ۲۹ تولد در رامیان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه  اظهارکرد: در نیمه نخست امسال ۵۱۷ پسر و ۵۱۲ دختر در رامیان به دنیا آمدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش دو درصدی دارد.

رئیس اداره ثبت احوال رامیان تصریح کرد: در این مدت ۲۰۹ مورد فوت ثبت شده که ۱۱۶ مورد مرد، ۸۷ مورد زن و ۶ مورد نیز فوت نامشخص داشتیم.

رجب زاده در خصوص میانگین سن ازدواج در رامیان یادآور شد: میانگین سن ازدواج مردان در رامیان ۲۶ سال و زنان بیش از ۲۱ سال است که سن ازدواج زنان رامیان در استان کمترین میانگین را دارد.

وی در پایان با بیان اینکه امسال باید به هدف اخذ بیش از ۲۸ هزار درخواست برای کارت ملی جدید برسیم، خاطرنشان کرد: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ درخواست کارت ملی اخذ کرده ایم و در تلاش هستیم با همکاری اداره پست رامیان و اداره ثبت احوال خان ببین به بیش از ۲۸ هزار درخواست برسیم.


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 967
  • کد خبر : 26124