عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت های دولت و آموزش، عامل مهم موفقیت های زنان کار آفرین است

فرماندار در جلسه گروه کاری اشتغال بانوان شهرستان آق قلا:

حمایت های دولت و آموزش، عامل مهم موفقیت های زنان کار آفرین است

حمایت های دولت و آموزش، عامل مهم موفقیت های زنان کار آفرین است

 "امانگلدی ضمیر" با بیان اینکه حمایت های دولت "تدبیر و امید" و آموزش های لازم در راستای اشتغالزائی، عامل مهم موفقیت های زنان کار آفرین است گفت: اولیت اصلی ما در شهرستان توسعه و رونق کسب و کار،جذب و حمایت از سرمایه گذار در راستای اشتغالزائی و توانمند سازی اقتصاد خانوارها می باشد.

 صبح امروز چهارشنبه 24 آذر ماه، جلسه گروه کاری اشتغال بانوان شهرستان آق قلا به ریاست "امانگلدی ضمیر"فرماندار و با حضور اعضاء این گروه کاری در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،نماینده عالی دولت در ابتدای سخنان خود اظهار داشت:نقش اشتغال در پويايي زندگي انسان انكار ناپذير است و مي توان آن را كانون ارتباطات انسان و اجتماع تلقي كرد.درجهت اين پويايي بي ترديد زنان به عنوان نيمي از جمعيت، تأثيري مستقيم در توسعه جامعه دارند.در جامعه اي كه مشاركت زنان در زمينه ي اشتغال و فعاليت هاي اقتصادي بيش تر باشد رفاه اجتماعي نيز بيش تر خواهد بود زيرا مشاركت زنان در بازار كار موجب افزايش سطح توليد، افزايش درآمد سرانه و در نتيجه، باعث افزايش رفاه اجتماعي براي كل جامعه مي شود.

 فرماندار شهرستان آق قلا افزود:حمایت های مستقیم و غیر مستقیم دولت از زنان در موفقیت و پیشرفت زنان كارآفرین ایرانی موثر بوده است.طرح ابتكاری دولت در زمینه مشاغل خانگی و خوداشتغالی باعث شد بسیاری از زنان و دختران ( به خصوص روستاییان) برای زندگی خود امرار معاش كنند.همكاری از سوی بانك ها و فراهم آوردن زمینه لازم از سوی مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی سهم زنان در اشتغال افزایش یافته است.

 این مقام مسئول تاکید کرد:حمایت از طرح توسعه صنایع خانگی و ایجاد فرصت های شغلی برای زنان مخصوصا زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست در منزل، آموزش و بازاریابی برای محصولات آنان، حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار ناتوان در امر اشتغال و نیز خانواده های نیازمند با سرپرست از كارافتاده از نكات مهمی است كه مورد توجه مسوولان قرار گرفته است.تشویق بانوان در زمینه موفقیت هایشان باعث ایجاد انگیزه و زمینه ای برای توسعه فعالیت های آنها می شود.

 بالاترین مقام اجرایی دولت در شهرستان آق قلا بیان داشت: زنان كارآفرین در كشور همواره نقش مثبتی در جامعه داشته و توانسته اند با راه اندازی كسب و كار و اشتغالزائی علاوه بر ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز جامعه، به بهبود وضعیت اشتغال در كشور نیز كمك كنند.

 "ضمیر" خاطر نشان کرد: طرح موضوع مربوط به زنان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری، ایجاد كمیته‌های امور زنان در شهرستان، حضور زنان در شوراها و مجامع عالی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از دیگر اقداماتی است كه در راستای نهادینه كردن و توانمندسازی زنان در برنامه‌ریزی‌های شهرستانی مورد توجه قرار گرفته است.

حمایت های دولت و آموزش، عامل مهم موفقیت های زنان کار آفرین است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 702
  • کد خبر : 28440