عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی در فرمانداری علی ابادکتول برگزارشد


کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی در فرمانداری علی ابادکتول برگزارشد

کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی در فرمانداری علی ابادکتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول،کارگاه آموزشی آشنایی بافضای مجازی ویژه مسئولین ادارات و نهادها باحضور دکتر زنگانه معاون فرماندا،محمدی ریاست دادگستری ومدیران ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

دکترزنگانه معاون فرماندار گفت:سازمان های مردم نهاد جوانان در حال معنا کردن سرمایه های اجتماعی برای جامعه هستند و باید با بهره مندی از فرصت های فضای مجازی مراقب تهدیدهای آن برای مردم و جوانان باشند.

وی اظهارداشت:امروز جهان به سمت سرمایه های اجتماعی حرکت می کندواز طرفی توسعه ارتباطات و ایجاد شبکه ها و کانال های متعدد اجتماعی به ابزاری جهت انتقال و ترویج افکار و فرهنگها تبدیل شده اند، بنابراین سمن ها باید ضمن بهره مندی از فرصت های فضای مجازی ، مراقب تهدیدهای آن برای مردم و جوانان باشند .

معاون فرماندارافزود:امروزه فضای مجازی دنیایی متفاوت را برای کابران رقم زده است، دنیایی که نمی توان آنرا انکار کرد ولی از آسیب های آن هم نمی توان در امان بود مگر با کسب اطلاعات، آگاهی و تقویب هویت فردی و ملی افراد .

محمدی ریاست دادگستری علی آباد کتول در این کارگاه آموزشی گفت: کاربران فضای مجازی ضمن اینکه باید در استفاده از این فضاها برای خود محدودیت هایی را اعمال و تعریف کنند آگاه باشند که برای رفتار خود در مقابل خداوند و جامعه مسئول و پاسخگو هستند.

وی اظهار کرد: فضاهای مجازی باید القاکننده صبر، دوستی، رعایت شئون اخلاقی و دینی در سطح جامعه باشند و این فضاها به محلی برای تقویت بنیان های دینی و مذهبی بر پایه مفاهیم اسلام ناب تبدیل شود.

وی در خصوص برخی از مصادیق بارز جرم در فضاهای مجازی هم افزود: اشاعه پیام هایی با محتواهای الحادی و کفر، توهین به انبیا و اولیای الهی، شخصیت ها، ارکان و اهداف انقلاب اسلامی و تبلیغات حزبی برای گروه ها و احزاب با تفکرمارکسیستی،غرب یا پوچ گرایانه در فضاهای مجازی جرم است.

 

محمدی درعین حال یادآوری کردد: فضاهای مجازی می تواند وسیله ای مناسب برای تقویت بنیه علمی، عملی، عقیدتی، مذهبی و وحدت در بین مردم و کاربران باشد و چگونگی کارکرد و کاربرد این فضا به خود استفاده کنندگان آن بستگی دارد.

محمدی درکارگاه آسیب های فضای مجازی اظهار کرد: با پیشرفت فناوری های اینترنتی ، نظام جهانی سلطه برای تحقق اهداف استعماری خود بر فضاهای مجازی تمرکز کرده است.

وی یاد اوری کرد: اندیشکده های غربی به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی نظام سلطه با تولید برنامه ها و ایجاد فضاها و شبکه های مختلف سخت و نرم افزاری نحوه استفاده از کاربران این فضاها و شبکه ها را مدیریت می کنند.

وی افزود: اکنون غربی ها با ایجاد جنگ نرم رسانه ای، تحریف یا سانسور واقعیت ها تلاش دارد که اهداف و سیاست های خود را در بین کاربران جوامع دیگر القا و اشاعه کند و همچنین جاسوسی از طریق فضای مجازی دیگر اقدام های نظام سلطه است.

ریاست دادگستری یادآورشد: دشمن هم اکنون با استفاده از تجهیزاتی چون رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی و به روز کردن این تجهیزات تبلیغاتی گسترده بر علیه جهان اسلام، ایران و مکتب شیعه انتشار می دهد.

محمدی به مسئولان توصیه کرد: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ و تهاجم غربی ها باید برنامه های فاخر و بازی های جذاب با مبانی تقویت بینش و باورهای دینی و نیز آموزش خانواده ها با مزایا و مضرات دنیای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند.

کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی در فرمانداری علی ابادکتول برگزارشد

 

کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی در فرمانداری علی ابادکتول برگزارشد

 

کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی در فرمانداری علی ابادکتول برگزارشد


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .